Umělý déšť v závodech není špatný nápad, míní Pirelli

Nápad Bernieho Ecclestona skrápět tratě během závodů vodou, aby se zdramatizovalo dění, se setkal s podporou dodavatele pneumatik Pirelli.
Umělý déšť v závodech není špatný nápad, míní Pirelli

Šéf formule 1 se zamyslel, jak by se dala vylepšit podívaná během Grand Prix. Jako jednu z možností uvedl umělé zavlažování tratí, více zde.

"Myslím, že Ecclestonovy komentáře byly celkem zajímavé," reagoval sportovní šéf Pirelli Paul Hembery pro Autosport. "Hned po našem úspěšném testu v Abú Zabí (na uměle zavlažované trati) jsem se s ním potkal a řekl jsem mu: ´Proč neuděláme uměle mokrý závod?´"

Podle Hemberyho jsou zavlažovací systémy pro tento účel dost výkonné a navíc by viditelnost byla lepší než obvykle, protože by nebylo zataženo. "Z hlediska výrobce pneumatik není problém vyrobit odpovídající pneumatiky," pokračoval Hembery. "V minulosti jsme viděli skvělé závody, když se přidala proměnná v podobě počasí, takže proč ne?"

S názorem, že by docházelo k umělému ovlivňování závodů, Hembery nesouhlasí. "Souhlasil bych s tím, že něco zcela umělého, jako je časté posílání safety caru na trať za účelem sjednocení startovního pole, by zacházelo až moc daleko. Ale přidat jezdcům, technikům a inženýrům další výzvu, jako je uměle mokrý závod, by bylo skvělé," dodal s tím, že podobně umělý je podle něj noční závod v Singapuru, který se setkává s velkým úspěchem.

Nejdřív si ale Pirelli bude muset ověřit funkčnost svých suchých pneumatik. Italové si dali za cíl takovou životnost, která jezdce donutí ke dvěma zastávkám během závodu. Podle Sebastiana Vettela to je ale za současného stavu nemožné a na výměnu obutí bude třeba zavítat k mechanikům třikrát až čtyřikrát za závod.

Diskuze (79) Další článek: Ecclestone: Peníze hýbou F1, ale skutečně dobří jezdci uspějí i bez nich
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10