Udělujme body do patnáctého místa, navrhuje Grosjean

Romainu Grosjeanovi se líbí myšlenka udělování mistrovských bodů až do patnáctého místa. Podle francouzského pilota by tento systém více zatraktivnil boj týmů ve středu pole.
Udělujme body do patnáctého místa, navrhuje Grosjean

Francouzský jezdec americké stáje Haas by zavedl bodované příčky ve formuli 1 až do patnáctého místa. Podle něj by tento systém přinesl více atraktivity do soubojů týmů ve středu pole o body do poháru konstruktérů. Prvních patnáct pozic v cíli je v současnosti bodovaných na příklad v MotoGP.

Grosjean byl ve svém vyjádření před novináři v Japonsku poměrně nekompromisní a dokonce prohlásil, že současný šampionát je „mrtvý“. Podle názoru dvaatřicetiletého Francouze by se týmy po změně bodovacího systému více soustředily na boj o další pozice za nejlepší desítkou.

Rodák ze švýcarské Ženevy zároveň poukazuje na to, že se týmy mimo elitní trojku (Mercedes, Ferrari, Red Bull) začínají více soustředit na volbu konzervativních strategií pro zajištění pozic od šestého do desátého místa. To podle Grosjeana poškozuje zápolení v poháru konstruktérů.

„Nejsem v pozici, kdy bych mohl vyhrávat závody, takže nepočítám body stejně jako kluci na špici,“ cituje Romaina Grosjeana crash.net.

„Kalkulujeme pouze s tím, že v závodě můžeme získat 1, 2, 4, 6 a někdy až 8 bodů. To je to, co je důležité pro boje ve středu pole.“

„Cokoliv navíc je velmi neobvyklé, takže s tím ani nepočítáme. Vítězství je vítězství a mělo by být důležité. Udělovat body až do patnáctého místa? Proč ne. Šampionát by ve středu pole alespoň byl ještě vyrovnanější.“

„Nejsem pro ani proti. Když bych bojoval o patnácté místo, tak bych alespoň bojoval o jeden bod. Když v současnosti dokončíte závod na jedenácté příčce a nezískáte nic, tak je to velmi bolestivé.“

„Udělalo by to šampionát zajímavějším. Právě teď je totiž mrtvý.“

Rozšíření bodovaných pozic by podle Grosjeana otevřelo týmům během závodů další možnosti. Grosjeanův Haas je v aktuálně v souboji s Renaultem o čtvrté místo v poháru konstruktérů, tedy o nejlepší pozici ze „zbytku světa“.

Haas nyní ztrácí na Renault 11 bodů. Tento rozdíl by se ovšem mohl snížit, protože Haas podal odvolání proti diskvalifikaci Romaina Grosjeana z výsledkové listiny velké ceny Itálie, která stála americkou stáj 8 bodů.

Foto: Getty Images / Clive Rose

Další článek: Poslední trénink ovlivnilo počasí a červené vlajky. Nejrychlejší Hamilton

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00