U Toyoty #7 bylo vyměněno nesprávné kolo, podle Alonsa si jeho posádka vítězství nezasloužila

Toyota TS050 Hybrid #7 strávila ve vedení téměř nepřetržitě třiadvacet hodin ze čtyřiadvaceti celkových. Cesta za vítězstvím se však pro trojici Kamuj Kobajaši, Jose Maria Lopez, Mike Conway zbortila ve chvíli, kdy senzor v jejich voze začal hlásit pomalý defekt jedné z pneumatik.
U Toyoty #7 bylo vyměněno nesprávné kolo, podle Alonsa si jeho posádka vítězství nezasloužila

V závěrečných desítkách minut závodu seděl v kokpitu vozu #7 Jose Maria Lopez a kroužil ve vedení s pohodlným náskokem na sesterskou Toyotu #8. V tom se ale Argentinci na displeji na volantu rozsvítila indikace pomalého defektu pravé přední pneumatiky.

Lopez tak zamířil do boxů, kde mu pravé přední kolo bylo vyměněno, v tomto se ale senzor vozu #7 mýlil. Pomalý defekt totiž utrpěla pneumatika na pravém zadním kole, Lopez tak musel do boxů zpět a tím tak definitivně ztratil vedení v závodě, do kterého se posunula Toyota #8.

Nabízela by se otázka, proč mechanici Toyoty jednoduše nevyměnili všechny čtyři kola již při prvním zajetí do boxů. Normálně by se takto postupovalo, problém byl ale v tom, že Toyota již neměla k dispozici novou čerstvou sadu.

Alonso, Buemi a Nakadžima opět vyhráli Le Mans, sesterský vůz přišel o triumf v závěru

Alonso, Buemi a Nakadžima opět vyhráli Le Mans, sesterský vůz přišel o triumf v závěru

„Taková možnost tu pochopitelně byla, museli bychom ale nasadit pneumatiky, které měly za sebou již čtyři stinty. To není vůbec ideální v momentě, kdy se blíží konec závodu a vy chcete bezpečně dojet do cíle,“ řekl pro motorsport.com technický ředitel japonské tovární stáje Pascal Vasselon.

„Proto jsme místo čtyř použitých pneumatik nasadili jen jednu použitou pneumatiku. Velmi zahřáté pneumatiky jsou více náchylnější k defektům, takže je to vše o vyhodnocování rizika.“

„V tomto případě bychom normálně vyměnili všechny čtyři, není to ale něco, k čemu se v takové situaci uchýlíte, protože nechcete absolvovat poslední minuty závodu na pneumatikách, které již mají za sebou čtyři stinty,“ vysvětluje Vasselon.

Alonso vyhrál podruhé v Le Mans a po třinácti letech je opět mistrem světa

Alonso vyhrál podruhé v Le Mans a po třinácti letech je opět mistrem světa

„Jezdci Toyoty #7 to musí akceptovat, i když je to velmi frustrující jak pro ně, tak pro celý tým. S pořadím vozů na trati jsme byli hodinu před konce závodu velmi spokojení.“

Vítězství jsme si nezasloužili, říká Alonso

Fernando Alonso, Kazuki Nakadžima a Sébastien Buemi sledovali téměř během celého závodu sesterskou Toyotu #7 z uctivé vzdálenosti na druhém místě. Proto byla obhajoba loňského vítězství na trati La Sarthe pro tuto trojici nečekanou záležitostí.

„Tohle pro nás bylo velmi nečekané. Neměli jsme dostatečně dobré tempo na to, abychom vyhráli letošní Le Mans,“ říkal po závodě novinářům Fernando Alonso.

„Nebyli jsme ani zdaleka tak rychlí, jako vůz #7. Rozhodně jsme si na trati nezasloužili vyhrát. Štěstí dnes hrálo velkou roli, tak jako vždy v motorsportu,“ dodal španělský dvojnásobný mistr světa F1, který nyní získal titul světového šampionát také ve WEC.

Fernando Alonso problémy Toyoty #7 v závěru závodu přirovnal k ročníku 2016, kdy Kazuki Nakadžima za volantem Toyoty směřoval k vítězství. Jeho vůz mu ale vypověděl službu v posledním kole.

„Pamatuji si, jak jsem se na to tenkrát díval v televizi. Kazuki tenkrát zastavil minutu před koncem. Co v takových chvílích může člověk dělat? Je to neuvěřitelně těžké.“

Foto: Toyota Motorsport GmbH

Další článek: Nejsem tady, abych politikařil, říká Leclerc

18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz
18. října | V nejbližších dnech by mělo být oznámeno předčasné ukončení spolupráce mezi McLarenem a Petrobrasem.
18. října | Mladík Red Bullu Patricio O’Ward, který v japonské super formuli nahradil Ticktuma, bude nahrazen Jurim Vipsem. #helmutovagelotinaa
17. října | Týmy zatím neschválily zavedení tří zkušebních kvalifikačních závodů v příštím roce. Je nutný jednomyslný souhlas.

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10