Technický delegát FIA Charlie Whiting vidí hlavní aspekt nových motorů v jejich efektivnosti, spotřeba paliva bude omezená a kontrolována.
"V roce 2014 budeme mít nové pohonné jednotky s různými zařízeními na rekuperaci energií, které podle mě vynesou výkon o trochu výš, než máme teď," konstatoval Whiting.
Nové přeplňované motory o objemu 1,6 litru doplní kromě rekuperace kinetické energie také rekuperace tepelné energie. Souhrnně budou tyto systémy označovány zkratkou ERS a přinesou dodatečných 161 koní na 33 sekund v každém kole.
Whiting ale vidí u nových motorů jako klíčový jiný prvek. "Základem těchto nových pohonných jednotek bude, že vozy budou moci použít jen 100 kilogramů paliva za závod," uvedl. "Také tu bude omezený průtok paliva, který bude kontrolovat měřící zařízení FIA, které bude namontováno v nádržích všech vozů."
Pravidla zajistí, že spotřeba paliva monopostů formule 1 klesne meziročně zhruba o jednu třetinu.
"V současnosti se (za závod) používá 140 až 150 kilogramů paliva, a to půjde dolů na 100 kilogramů. To je významný rozdíl. Klíčová je efektivita. Množství paliva, které může tým dát do vozu, není omezené, ale je omezeno množství, které může spotřebovat v závodě. Je to významná změna pro efektivitu vozu," dodal Whiting.