U Renaultu panuje po prvních čtyřech závodech zklamání

Rychlý vývoj vozu však tým posouvá vpřed.
Renault před začátkem letošní sezóny doufal, že se vrátí do vrcholové formy z let 2005 a 2006, ale v úvodních závodech nedokázal bojovat ani o stupně vítězů a v poháru konstruktérů mu patří páté místo. V týmu proto panuje zklamání.

"Jsem zklamán z našeho vstupu do sezóny," řekl šéfinženýr Renaultu Pat Symonds. "Všichni jsme věděli, že je těžké hodnotit konkurenceschopnost v zimních testech, ale když jsme přijeli do Melbourne, mysleli jsme si, že v pořadí budeme výše, než jsme nakonec byli s výkonem, který jsme předvedli."

Renault se snažil výkonnostní ztrátu co nejrychleji dohnat a již v Šanghaji použil přechodnou verzi dvojitého difuzoru. A nasazení týmu při práci na vývoji vozu na Symondse zapůsobilo.

"Takže i když byl vstup do sezóny zklamáním, určitě jsme se v posledních čtyřech závodech posunuli vpřed a přijde toho ještě více," řekl.

Dvojitý difuzor pomohl jezdcům při nastavování vozu. Renault R29 byl s původním difuzorem velmi citlivý a jezdci měli potíže se trefit do toho správného okna, při kterém vůz podával maximální výkon.

Nyní Renault pokračuje ve vývoji difuzoru a nové podlahy, kterou poprvé nasadil také v Číně. V Barceloně by měl tým použít další vývojové verze těchto dílů. K tomu navíc nasadí nové kryty kol a nové zadní přítlačné křídlo.

"Během zimních testů jsme s naší výkonností v Barceloně nebyli moc spokojeni a myslím, že to bylo zřejmě kvůli tomu, že výkonnost naší aerodynamiky významně zaostávala za týmy s dvojitými difuzory. Teď, když jsme snad naší výkonnost díky novému difuzoru vylepšili, určitě doufáme, že to pro nás v Barceloně dopadne o něco lépe," dodal Symonds.
Diskuze (66) Další článek: BMW Sauber pojede v Barceloně bez KERS a dvojitého difuzoru
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.
11. července | Red Bull, Haas a Williams odjeli během druhého dne testů pro Pirelli v Silverstonu 257 kol.
11. července | Pro Pirelli dnes v Silverstonu testují stejně jako včera Grosjean, Kubica a Buemiho vystřídal Verstappen.
10. července | Toro Rosso stále vyšetřuje selhání zavěšení na voze B. Hartleyho v posledním tréninku.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10