Helmut Marko si pochvaluje pokrok, kterého Red Bull Powertrains dosahuje při vývoji pohonné jednotky.
Red Bull se původně pustil do vývoje pohonné jednotky sám. Nové pohonné jednotky pro rok 2026 a dál budou sice jednodušší než ty současné, ale i tak jde o složitou technologii, se kterou nemá Red Bull zkušenosti.
„Jsme si toho vědomi, ale proto se spoléháme na mnoho zkušených lidí a předpokládáme, že to bude v pořádku,“ řekl Marko pro Formel 1.
„Z aktuálních ohlasů na spalovací motor máme dobrý pocit a neočekávám, že bychom byli v nevýhodě. Spolehlivost bude také dobrá.“
Po krachu jednání s Porsche přibral Red Bull na palubu Ford. Nebude jen sponzorem, ale také technickým partnerem.
„Navíc s Fordem máme partnera, který je, pokud jde o elektrickou část motoru, velmi velký, a pokud nemají něco vlastního, hledají to u mladých firem nebo startupů. Pokud jde o baterie, určitě můžeme využít nějaké know-how. Je to pro nás velmi důležitý doplněk a myslíme si, že s ním budeme konkurenceschopní.“
K pokroku dosaženému po boku Fordu Marko dodal: „Jsou s námi v kampusu a už od loňského roku je v provozu šest testovacích zařízení. Připraven už byl více než jeden motor a zlepšení je jasně viditelné. Takto by se měl motor vyvíjet.“
Marko doufá, že v krátké době budou připraveny k použití i další komponenty, jako je ERS.
„Jdeme přesně podle plánu a nábor zaměstnanců probíhá dobře. Ještě nejsme na optimálním počtu zaměstnanců, ale to na tom nic nemění. Samozřejmě se také objevil nový konkurent (Audi), což jen zvýšilo náš hlad po vítězství.“