U Red Bullu panuje spokojenost s vývojem motoru pro rok 2026 | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

U Red Bullu panuje spokojenost s vývojem motoru pro rok 2026

Helmut Marko si pochvaluje pokrok, kterého Red Bull Powertrains dosahuje při vývoji pohonné jednotky.

Red Bull se původně pustil do vývoje pohonné jednotky sám. Nové pohonné jednotky pro rok 2026 a dál budou sice jednodušší než ty současné, ale i tak jde o složitou technologii, se kterou nemá Red Bull zkušenosti. 

„Jsme si toho vědomi, ale proto se spoléháme na mnoho zkušených lidí a předpokládáme, že to bude v pořádku,“ řekl Marko pro Formel 1.

„Z aktuálních ohlasů na spalovací motor máme dobrý pocit a neočekávám, že bychom byli v nevýhodě. Spolehlivost bude také dobrá.“

Po krachu jednání s Porsche přibral Red Bull na palubu Ford. Nebude jen sponzorem, ale také technickým partnerem.

„Navíc s Fordem máme partnera, který je, pokud jde o elektrickou část motoru, velmi velký, a pokud nemají něco vlastního, hledají to u mladých firem nebo startupů. Pokud jde o baterie, určitě můžeme využít nějaké know-how. Je to pro nás velmi důležitý doplněk a myslíme si, že s ním budeme konkurenceschopní.“

K pokroku dosaženému po boku Fordu Marko dodal: „Jsou s námi v kampusu a už od loňského roku je v provozu šest testovacích zařízení. Připraven už byl více než jeden motor a zlepšení je jasně viditelné. Takto by se měl motor vyvíjet.“

Marko doufá, že v krátké době budou připraveny k použití i další komponenty, jako je ERS.

„Jdeme přesně podle plánu a nábor zaměstnanců probíhá dobře. Ještě nejsme na optimálním počtu zaměstnanců, ale to na tom nic nemění. Samozřejmě se také objevil nový konkurent (Audi), což jen zvýšilo náš hlad po vítězství.“

Doporučujeme

Články odjinud