U Red Bullu netuší, co stojí za propadem jejich kvalifikační výkonnosti

Rakouská stáj ztrácí na své soupeře v oblasti, ve které v předcházejících letech jasně dominovala. Hlavní příčinu těchto potíží ale nezná.
U Red Bullu netuší, co stojí za propadem jejich kvalifikační výkonnosti

V uplynulých sezonách jsme byli zvyklí, že vozy týmu Red Bull jen stěží hledaly v kvalifikaci své přemožitele. Podle výsledků z posledních dvou velkých cen to ale vypadá, že v závodě podává monopost RB8 o poznání lepší výkon, než je tomu v sobotním souboji s časem. V důsledku toho se musejí piloti Red Bullu probíjet startovním polem vzhůru, což jim značně komplikuje práci.

"Mé sedmé místo v Belgii a Sebovo šesté tady ukazuje maximum toho, čeho je teď vůz v sobotu schopný. Musíme kvalifikaci vylepšit, víme to. Každý se nás ptá: v čem je problém? No, kdybychom to věděli, napravili bychom to," říká Webber.

"V minulém a předminulém roce to bylo naší silnou zbraní, teď se v tom musíme očividně zlepšit, protože k čemu vám je, že jste silní v neděli, když se musíte probíjet vpřed."

Red Bull se v Poháru konstruktérů těší čtyřiapadesátibodovému náskoku na druhý McLaren. Pokud ale nepřijde zlepšení v kvalifikaci, situace se může rychle změnit. "V obou šampionátech si stále vedeme velmi, velmi dobře, ale víme, že nás čeká tvrdá práce," doplňuje Australan.

Mark Webber se podruhé z posledních tří případů nedostal do závěrečné části kvalifikace a do Velké ceny Itálie odstartuje z jedenáctého místa. O tom, že předjíždět rozhodně umí, nás přesvědčil už ve Valencii, kde po startu ze sedmnácté pozice skončil čtvrtý. Věří proto, že by se mu něco podobného mohlo povést také na okruhu v Monze.

"Doufejme, že to tak bude. Na závod se těším, ale netěším se na zahřívací kolo, až uvidím, kolik vozů je přede mnou. Štve mě to, ale tak to zkrátka je," uzavřel.  

Další článek: Zanardi získal na paralympiádě v Londýně další dvě medaile

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)