Rakouská stáj ztrácí na své soupeře v oblasti, ve které v předcházejících letech jasně dominovala. Hlavní příčinu těchto potíží ale nezná.
V uplynulých sezonách jsme byli zvyklí, že vozy týmu Red Bull jen stěží hledaly v kvalifikaci své přemožitele. Podle výsledků z posledních dvou velkých cen to ale vypadá, že v závodě podává monopost RB8 o poznání lepší výkon, než je tomu v sobotním souboji s časem. V důsledku toho se musejí piloti Red Bullu probíjet startovním polem vzhůru, což jim značně komplikuje práci.
"Mé sedmé místo v Belgii a Sebovo šesté tady ukazuje maximum toho, čeho je teď vůz v sobotu schopný. Musíme kvalifikaci vylepšit, víme to. Každý se nás ptá: v čem je problém? No, kdybychom to věděli, napravili bychom to," říká Webber.
"V minulém a předminulém roce to bylo naší silnou zbraní, teď se v tom musíme očividně zlepšit, protože k čemu vám je, že jste silní v neděli, když se musíte probíjet vpřed."
Red Bull se v Poháru konstruktérů těší čtyřiapadesátibodovému náskoku na druhý McLaren. Pokud ale nepřijde zlepšení v kvalifikaci, situace se může rychle změnit. "V obou šampionátech si stále vedeme velmi, velmi dobře, ale víme, že nás čeká tvrdá práce," doplňuje Australan.
Mark Webber se podruhé z posledních tří případů nedostal do závěrečné části kvalifikace a do Velké ceny Itálie odstartuje z jedenáctého místa. O tom, že předjíždět rozhodně umí, nás přesvědčil už ve Valencii, kde po startu ze sedmnácté pozice skončil čtvrtý. Věří proto, že by se mu něco podobného mohlo povést také na okruhu v Monze.
"Doufejme, že to tak bude. Na závod se těším, ale netěším se na zahřívací kolo, až uvidím, kolik vozů je přede mnou. Štve mě to, ale tak to zkrátka je," uzavřel.