Letos bychom mohli mít 21 závodů, ačkoliv nad termínem Grand Prix USA visí otazníky. Pro týmy to bude velmi náročné.
Pro velkou část fanoušků je formule 1 pouze v neděli, kdy si pustí televizi. Někteří další sledují program už od pátku. Pro mechaniky a personál, ale závodní víkend začíná podstatně dříve. Už ve čtvrtek jsou technické přejímky a do té doby je potřeba vše připravit, postavit – včetně motorhome, vybavení apod.
Rostoucí počet závodů – letos bychom jich mohli mít 21, samozřejmě dopadá zejména na personál týmů. Jean Todt na to nedávno reagoval s tím, že si zaměstnanci nemají stěžovat, protože pracovat v F1 je privilegium.
„Jsou zde výhody a nevýhody většího počtu závodů,“ řekl Toto Wolff pro Autosport. „Chápu, že z pohledu držitele komerčních práv přináší více závodů větší příjmy, větší pokrytí, publikum, takže je to plus. Pokud jde o to, dělat exkluzivní podívanou, tak je to možná mínus.“
„Potřebujeme být opatrní s organizací, protože s 19 závody jsme viděli duševní a fyzické limity týmu. Takže se díváme na různé koncepty, jak dokážeme přežít 21 závodů, protože si nejsem jistý, že se můžeme v současné struktuře vyrovnat s 21 závody.“
„Takže se díváme na to, jak můžeme optimalizovat cestování, jetlag, odpočinek, možná zavést druhou směru pro lidi, kteří pracuji velmi tvrdě.“
Zavést druhou směnu ale podle Wolffa nebude snadné. „Existuje spousta lidí, které nemůžete střídat, protože jsou to ti nejlepší.“
„Těžké období bude zvláště ke konci roku, protože je tam spousta dalekých závodů, takž to bude velmi těžké. Chci jen ochránit tým, jednotlivce. Musíme zjistit, co můžeme dělat, aby to bylo nejen nejefektivnější ale také funkční.“
Foto: Getty Images / Christopher Lee