U Mercedesu očekávají v nadcházejících závodech další dramatické Q3

V dalších podnicích formule 1 v Belgii a Itálii tým Mercedes očekává podobně dramatické závěry třetí části kvalifikace, jako byla naposledy v Maďarsku, kdy se bude jeden tým snažit vyšachovat své konkurenty.
Foto: Getty Images / Peter Fox
U Mercedesu očekávají v nadcházejících závodech další dramatické Q3 | Foto: Getty Images / Peter Fox

Lewis Hamilton z Mercedesu byl po prvních pokusech v Q3 na první pozici. Pro poslední pokusy vyjel na trať před svými soupeři z Red Bullu Maxem Verstappenem a Sergiem Pérezem.

Pomalou jízdou ale zapříčinil to, že Hamilton s týmovým kolegou Valtterim Bottasem a s Verstappenem do měřeného pokusu ještě před vypršením času najet stihli, ale za nimi jedoucí Pérez už nikoliv.

Spěchal pomalu? Hamilton ve výjezdovém kole pravidla neporušil

Spěchal pomalu? Hamilton ve výjezdovém kole pravidla neporušil

Red Bull následně obvinil Mercedes z úmyslného zdržování jeho pilotů, podle hlavního traťového inženýra Mercedesu Andrewa Shovlina se ale jeho jezdci jen snažili co nejlépe připravit pneumatiky pro následující měřený pokus.

„Ve skutečnosti jsme je neřídili, zahřívací kolo jeli sami. Na konci kola se všichni snaží získat sedm sekund čistého vzduchu, proto všichni zpomalují,“ řekl Shovlin pro RacingNews365 o přístupu jezdců Mercedesu v maďarské kvalifikaci.

„Na střední sadě pneumatik jsme se trápili. Valtteri musel na nich jet dva pokusy a myslím, že jel příliš pomalu a nemohl do nich dostat teplotu, navíc měl opravdu špatnou přilnavost. Když pak přezujete na měkké, trochu se vytratí vaše tempo. Nebylo to ale o ničem jiném, než že se snažili dostat pneumatiky do správného okna a zajistit si před sebou volnou trať.“

Hamilton popřel, že by v Q3 taktizoval. Horner nad tím mávnul rukou

Hamilton popřel, že by v Q3 taktizoval. Horner nad tím mávnul rukou

Podobnou situaci Shovlin očekává také v nadcházejících závodech ve Spa-Francorchamps a v Monze. Na rychlých tratích s dlouhými rovinkami bude důležitá pozice na trati, kde výhodu budou mít jezdci vzadu, kterým budou jejich soupeři vpředu rozrážet vzduch.

„Na konci to pro všechny (v kvalifikaci v Maďarsku) bylo velmi těsné, ale je to součást hry. Nikdo nechce být první auto vpředu. Uvidíte to mnohem, mnohem více, až pojedeme do Spa a na Monzu, kde budou všichni čekat, až to ostatní rozjedou. Když pak budete na konci, můžete být sevření.“

Další článek: Ocon, Alonso i jejich šéf. Alpine chystá před závodem 24 hodin Le Mans velkou show

12:46 | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
11:48 | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.
19. září | F1 má tento víkend volno, ale večer ve 21:00 se jede závod IndyCar na slavném okruhu Laguna Seca. Sledovat ho můžete prostřednictvím služby DAZN (stojí 39 Kč měsíčně).
17. září | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00