U McLarenu mají po delší době znovu důvod k radosti

Po dvou závodech, z nichž vyšli Wokingští naprázdno, se britské stáji podařilo zásluhou obou svých jezdců opět rozšířit bodové konto. Jenson Button skončil v Německu šestý, Sergio Pérez osmý.
U McLarenu mají po delší době znovu důvod k radosti

V garážích McLarenu panuje po skončení Velké ceny Německa spokojenost. Monopost MP4-28 byl na Nürburgringu daleko více konkurenceschopný, než jak jsme byli v této sezoně zvyklí, a Jenson Button si tak po nějakém tom čase připomněl, jaké je to bojovat v užší špičce startovního pole.   

“Z tohoto víkendu si můžeme vzít spoustu pozitiv; naše rychlost byla rozumně dobrá; je pěkné závodit s vozy, jako jsou mercedesy, které jsou daleko blíže špičce; ani naše časy nebyly ve srovnání s vozy vepředu nijak špatné; a dnešní body jsou teď hodně potřeba,“ shrnul Jenson Button Velkou cenu Německa.

Nebýt vzájemného duelu mezi Charlesem Picem a Giedem van der Gardem, který ke konci závodu stál britského pilota drahocenný čas, mohl být prý výsledek ještě něco lepší: “Dva caterhamy bojující přede mnou v posledních kolech mě pravděpodobně naneštěstí stály páté místo. Když bojujete o pozici, očekáváte, že se vám piloti jedoucí o kolo zpět uhnou, i když mezi sebou bojují o pozici. Je to škoda - ty body by pro nás mohly být později v průběhu sezony velmi důležité.“

“Safety car naší strategii také nepomohl - tento víkend jsme ale byli daleko silnější, než tomu bylo v několika posledních závodech,“ pochvaloval si Button. “Celkově to byl pro tým pozitivní den - teď jen potřebujeme ve voze najít ještě trochu víc té rychlosti.“

Bodoval i druhý pilot McLarenu Sergio Pérez. Mexičan si vzhledem ke své startovní pozici polepšil o pět míst a cílem projel jako osmý. I on proto mohl být po skončení Velké ceny Německa spokojen. “Můj vůz měl dnes daleko lepší výkonnost, než tomu bylo včera,“ liboval si Pérez. “Měli jsme lepší rychlost a (menší) degradaci, než jsme očekávali: podařilo se nám zajet velmi dlouhý poslední stint, a myslím si, že jsme dnes všechno zužitkovali. Měli bychom být šťastní.“

Mexičan mohl litovat snad jen ztráty sedmé pozice těsně před koncem závodu. “Po safety caru to bylo jako start druhého závodu. Během toho dlouhého stintu jsem se soustředil jen na udržování pneumatik - výkonnost vozu a pneumatik byla velmi silná, ale v poslední zatáčce jsme to (pozici před Webberem) ztratili. Bylo těžké udržet Marka za námi,“ vysvětlil Checo. “Od Silverstonu je to dobrý pokrok - byl to velmi slibný víkend, a já doufám, že v Maďarsku uděláme další posun vpřed.“  

“Oba jezdci odvedli dnes odpoledne fantastickou práci - zvládli limity pneumatik, agresivně tlačili na pilu, když bylo potřeba, a vždy byli schopni vytěžit maximum z rychlosti vozu,“ pochválil své svěřence Martin Whitmarsh. “Je jen škoda, že oba přišli o pozici v posledním kole. To bylo trochu frustrující: před koncem jsme se dostali do hrozného provozu, takže Jenson ztratil pár vteřin v kritickém bodě závodu,“ dodal šéf McLarenu.      

Další článek: Německo vyšlo lépe Caterhamu, Bianchiho zradil motor

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10