Čínský liják byl zátěžovou zkouškou pro všechny. Každý, kdo dojel do cíle, zaslouží uznání. Z jezdců nových týmů šachovnicovou vlajku viděla polovina.
Virgin byl v kvalifikaci nejrychlejší, v závodě však z trojice
Lotus, Virgin, HRT dopadl nejhůře. Ani Timo Glock, ani Lucas di Grassi
neviděli cíl. Oba jezdci vypadli nezaviněně a na trati se příliš dlouho
neohřáli. Problémy s motorem Glocka vyřadily ze závodu ještě před jeho
faktickým zahájením. "Přitom to vypadalo jako skvělý závod. Moc rádi
bychom se ho bývali účastnili. Je to frustrující, ale i zde bychom měli
zkusit hledat nějaká pozitiva," řekl. Jeho parťák, Lucas di Grassi,
odkroužil osm kol, než ho vyřadily potíže se spojkou.
Z
jezdců Lotusu viděl cíl pouze Heikki Kovalainen. Klasifikován byl na
čtrnáctém místě, což je pro Lotus velký úspěch vzhledem k tomu, že až
za Kovalainenem dojel Nico Hülkenberg z Williamsu. To je pochopitelně
fakt, který si vychvaloval jak Kovalainen, tak Tony Fernandes, šéf
týmu. Zato Jarno Trulli mnoho důvodů k radosti nemá. "Podmínky nebyly
tak hrozné, bavil jsem se. Jenže mě zase postihly problémy s
hydraulikou, kvůli kterým jsem byl nucen zajet do boxů. Týmu se
podařilo dostat mě zpátky na trať, nicméně po chvíli se potíže vrátily
a já musel definitivně odstoupit," prohlásil Trulli.
Tým
HRT je z nových týmů stále nejpomalejší, po stránce spolehlivosti na
tom ovšem zdaleka není nejhůř. Jak Bruno Senna, tak i Karun Čandhok
viděli cíl. Senna dojel šestnáctý, Čandhok o místo za ním. Hispania
Racing Team proto může na svůj domácí závod v Barceloně zamířit
optimisticky naladěn.