U HRT stále panují nejistoty ohledně splnění kvalifikačního limitu

Hispania Racing nakonec dorazila do Austrálie, aniž by absolvovala jediný den testů s letošním monopostem F111. Nemůže si být proto jistá, že se kvalifikuje do závodu.
U HRT stále panují nejistoty ohledně splnění kvalifikačního limitu

V letošní sezóně se do formule 1 vrátilo pravidlo 107 procent, které nepustí na startovní rošt závodu jezdce, jehož čas byl v první části kvalifikace o víc než 7 procent horší než nejlepší čas téže části.

Tým Hispania Racing sice na rozdíl od loňské sezóny nastoupil do předsezónních testů, ale ne do všech a jen se starým autem. To letošní přivezl až na poslední testy do Barcelony, ale neměl všechny díly, takže s ním ani nevyjel. A poté ho rovnou vyexpedoval do Melbourne.

"Ano, samozřejmě máme obavy," odpověděl Narajn Kartykejan na otázku, zda mu rychlost vozu dělá starosti a zda ho uvidíme v neděli na startovním roštu. "Ale věříme, že díky zadní části od Williamsu a všem ostatním věcem je auto lepší, měli bychom udělat krok vpřed, alespoň papírově. Ale dokud nevyjedeme, nebudeme to vědět. Uvidíme, jak to dopadne."

Letošní auto si na rozdíl od toho loňského, které vyjelo z dílny Dallary, vyvíjel HRT sám. Indický pilot proto věří, že tým čeká lepší sezóna, než byla ta loňská.

"Auto jsme postavili velmi pozdě, ale v týmu máme šikovné lidi. Geoff Willis je ten hlavní člověk, který stojí za designem vozu, takže bychom se v průběhu sezóny měli s novými díly dostat do rozumné formy," předpověděl. "Je snadné říct, že chceme být nejlepší z nových týmů, ale Lotus se hodně zlepšil."

Pro Kartykejana bude začátek sezóny těžký také kvůli skutečnosti, že ve formuli 1 závodil naposledy v roce 2005. "Ano, věci se hodně změnily," připustil. "Loňské auto nebylo (v testech) špatné, takže se snad přizpůsobím rychle, takový je můj plán. Tonio Liuzzi je dobrý týmový kolega, takže budu mít jasné měřítko, abych věděl, jak na tom jsem."

Další článek: Hamilton by se rád zařadil mezi Loeba, Rossiho a Schumachera

19:01 | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.
20. září | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
20. září | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00