Hispania Racing nakonec dorazila do Austrálie, aniž by absolvovala jediný den testů s letošním monopostem F111. Nemůže si být proto jistá, že se kvalifikuje do závodu.
V letošní sezóně se do formule 1 vrátilo pravidlo 107 procent, které nepustí na startovní rošt závodu jezdce, jehož čas byl v první části kvalifikace o víc než 7 procent horší než nejlepší čas téže části.
Tým Hispania Racing sice na rozdíl od loňské sezóny nastoupil do předsezónních testů, ale ne do všech a jen se starým autem. To letošní přivezl až na poslední testy do Barcelony, ale neměl všechny díly, takže s ním ani nevyjel. A poté ho rovnou vyexpedoval do Melbourne.
"Ano, samozřejmě máme obavy," odpověděl Narajn Kartykejan na otázku, zda mu rychlost vozu dělá starosti a zda ho uvidíme v neděli na startovním roštu. "Ale věříme, že díky zadní části od Williamsu a všem ostatním věcem je auto lepší, měli bychom udělat krok vpřed, alespoň papírově. Ale dokud nevyjedeme, nebudeme to vědět. Uvidíme, jak to dopadne."
Letošní auto si na rozdíl od toho loňského, které vyjelo z dílny Dallary, vyvíjel HRT sám. Indický pilot proto věří, že tým čeká lepší sezóna, než byla ta loňská.
"Auto jsme postavili velmi pozdě, ale v týmu máme šikovné lidi. Geoff Willis je ten hlavní člověk, který stojí za designem vozu, takže bychom se v průběhu sezóny měli s novými díly dostat do rozumné formy," předpověděl. "Je snadné říct, že chceme být nejlepší z nových týmů, ale Lotus se hodně zlepšil."
Pro Kartykejana bude začátek sezóny těžký také kvůli skutečnosti, že ve formuli 1 závodil naposledy v roce 2005. "Ano, věci se hodně změnily," připustil. "Loňské auto nebylo (v testech) špatné, takže se snad přizpůsobím rychle, takový je můj plán. Tonio Liuzzi je dobrý týmový kolega, takže budu mít jasné měřítko, abych věděl, jak na tom jsem."