U Force Indie jsou rádi, že nedopadli jako Marussia. Vývoj může pokračovat

Konsorcium pod vedením Lawrence Strolla převzalo Force Indii, která tak může i nadále normálně fungovat.
U Force Indie jsou rádi, že nedopadli jako Marussia. Vývoj může pokračovat

„Jsem si jistý, že všichni oceňují, co jsem udělal. Pokud si to právě teď neuvědomují, tak proto, že pár členů týmu nezná celkový obraz,“ řekl v Maďarsku Sergio Pérez, když vysvětloval, proč poslal Force Indii do nucené správy. 

„Pokud to dnes neocení, ocení to za týden. Zjistí, co je důvodem. Viděl jsem v médiích několik výroků, že jsem to udělal kvůli získání svých peněz, ale to s tím nemá nic společného. Je to především ochrana týmu. Je tu 400 lidí, kteří riskují svou práci. Mají rodiny. Neumíte si to představit.“

Oddechli jsme si, zní z Force Indie

Dnes se Pérezova slova potvrzují. Force India má nové majitelé, nucená správa skončí, dluhy jsou zaplaceny a tým může dál pokračovat. O práci nepřišel nikdo ze současných zaměstnanců. 

Hotovo! Lawrence Stroll přebírá kontrolu nad Force Indií

Hotovo! Lawrence Stroll přebírá kontrolu nad Force Indií

Otmar Szafnauer přiznal, že se v týmu obávali, že dopadnou stejně jako Manor a Caterham. Oba týmy vstoupily do nucené správy v roce 2014. Marussia se z toho dočasně dostala, přejmenovala se na Manor, jezdila fakticky s rok starým autem. Na přelomu let 2016 a 2017 ale stejně skončila.

Situace Force Indie byla od začátku jiná, protože tým má výsledky, infrastrukturu a potenciál.

„Když jsme se dostali do nucené správy, tak jsme věděli, že někteří už v takové situaci byli a nedostali se z toho,“ řekl Otmar Szafnauer pro Autosport.

„Všichni členové týmu měli strach a obavy, protože jsme nevěděli, co se stane. Je obrovskou úlevou vědět, že tým má budoucnost. Budeme moci pokračovat jako normální tým formule 1.“

Szafnauer přiznal, že zatím neví, zda on a Fernley zůstanou v čele týmu. 

Nové díly

V nucené správě tým v Maďarsku normálně nastoupil. Výroba nových dílů ale byla pozastavena. Szafnauer doufá, že tým bude moci nové díly přivést do Spa nebo nejhůře do Monzy.

„Doufám, že tomu tak bude. Pokud ne, tak určitě v Monze,“ řekl Szafnauer. Situaci nyní brzdí povinná letní přestávka.

Tým také obdržel nějaké finance a další přijdou během dvou až tří týdnů, jakmile bude zrušena nucená správa. Tým musí rovněž pokračovat ve vývoji vozu pro příští rok. 

„Rozhodně potřebujeme financování, jinak to nebude fungovat,“ pokračuje Szafnauer. „Musíme začít platit naše dodavatelé a koupit potřebné materiály pro oba upgrady – pro letošní rok a pro příští rok.“

„Jsme uprostřed stavby vozu pro příští rok a bez financování bychom to nezvládli.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (26) Další článek: Vetoval Verstappen Sainze? Jsou to kraviny, říká Marko
21. března | Juan Manuel Correa se stal novým vývojovým jezdcem Alfy Romeo. Není to překvapení, Correa závodí za český juniorský tým Sauberu ve F2.
21. března | Pneumatiky pro Monako: C5, C4, C3... tedy nejměkčí a stejné jako pro Kanadu.
21. března | Ayrton Senna by dnes oslavil 59. narozeniny.
20. března | V Hanoji začala stavba okruhu. První závod se má jet ve Vietnamu už za rok.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10