U Ferrari věděli, že nejvyšší příčky atakovat nebudou

Až pod stupni vítězů dojeli v Maďarsku pátý Fernando Alonso a osmý Felipe Massa. Ferrari má za sebou okruhy, které mu seděly méně. Nyní chce pracovat na tom, aby se znovu posunulo dopředu.
U Ferrari věděli, že nejvyšší příčky atakovat nebudou

Oba jezdci týmu Ferrari bodovali, ale pódiové příčky ve Velké ceny Maďarska na Hungaroringu neatakovali. Fernando Alonso dojel pátý a Felipe Massa osmý.

Alonso uznal, že výsledek je možná lepší, než byly možnosti týmu. "Už od pátku jsme viděli, že Mercedes, Lotus a Red Bull jsou rychlejší. Tento závod zakončil pro nás celkem obtížný měsíc, protože v Silverstone, na Nürburgringu ani tady jsme nebyli přiměřeně rychlí. Když se podíváme na body, neztratili jsme dnes tolik, Hamilton a Räikkönen nám pomohli, že ztráta na vedoucího Vettela nevzrostla příliš," bilancoval. "Teď je naším cílem tvrdě pracovat a přijet do Spa a Monzy s konkurenceschopnějším autem. Pořád zbývá devět závodů a ve hře je víc než dost bodů. Tým to může dokázat, potenciál tu je, takže nevidím žádný důvod, proč bychom neměli bojovat až do konce šampionátu jako vždy."

Massa prožil od začátku do konce obtížný závod. "Hned v prvním kole v pátém zatáčce, poté, co jsem měl kontakt s Rosbergem, jsem přišel o levou část předního křídla. Kdybych si v té době zajel vyměnit nos, ztratil bych cenný čas, rozhodli jsme se proto zůstat na trati, ale od té doby už vyvážení vozu nebylo stejné, ztratil jsem výkon, trpěl nedotáčivostí a přetáčivostí a mé pneumatiky se opotřebovávaly víc, ne by měly," vysvětloval. "Určitě nemůžu být spokojen s osmým místem, v závodě i v kvalifikaci jsme ztráceli na boj o čelo. Z různých důvodů tato trať našemu autu nesedí, ale věci se mění na každém okruhu, proto musíme zůstat soustředěni. Odteď se budeme koncentrovat na vylepšení a na přípravy na druhou polovinu šampionátu, kde, doufám, budeme moci být konkurenceschopnější."

Ředitel šasi Pat Fry potvrdil, že výsledek koresponduje se současným potenciálem vozu."Věděli jsme, že na této trati bude boj o pódium mimo naše možnosti. Výkon našeho auta na obou směsích nám nedával prostor k útoku ani při agresivnější strategii. Z tohoto důvodu jsme dali přednost bránění našich pozic před útoky zezadu. Oba jezdci uděali maximum, zejména Felipe, který musel jet od prvního kola s poškozeným křídlem. I kdybychom dokázali omezit kolize, musíme teď udělat značný porkok, pokud chceme bojovat o titul," uznal. "Příští dva závody se jedou na tratích, které jsou velmi odlišné od Hungaroringu, takže budeme pracovat na různých frontách v naději, že naše snahy budou odměněny co nejdříve."

Také šéf týmu Stefano Domenicali věděl, že se tým bude tento víkend trápit. "Dnešní výsledek nám nepřináší úsměv na tváře, protože jsme nebyli konkurenceschopní. Po slibném začátku sezony jsme zaznamenali pokles. Teď musíme zůstat klidní a nevzdávat se, na to jsme zvyklí, zejména v nejtěžších dobách. V nejbližších týdnech musíme nahromadit myšlenky a jednat rychle," upozornil. "Předpokládám, že celý tým bude reagovat pružně s cílem zlepšit auto a umožnit našim jezdcům předvést veškerý potenciál."

Po závodě dostal tým pokutu 15 000 eur, protože bylo špatně nastaveno DRS na Alonsově voze a Španělovi bylo během závodu třikrát neoprávněně zaktivováno.

Další článek: GP Maďarska 2013 - neděle

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)