U Ferrari uznávají, že třetí řada odpovídá současnému potenciálu vozu

U Ferrari uznávají, že třetí řada odpovídá současnému potenciálu vozu

U Ferrari před Velkou cenou Koreje věří, že opotřebení pneumatik nebude tak vážné, jak se všeobecně očekávalo, a že i ze třetí řady na startu se dá bojovat o vítězství.

Vozy Ferrari byly v kvalifikaci na Velkou cenu Koreje nenápadné, ale spolehlivé. Felipe Massa a Fernando Alonso se postaví vedle sebe do třetí řady, Brazilec byl stejně jako před týdnem rychlejší než Španěl.

Massa byl se svým výkonem a pátým místem spokojen. V rámci šetření pneumatik použil na první výjezd ve třetí části kvalifikace stejnou sadu super měkkých pneumatik jako ve druhé části. Poslední jízdu absolvoval s novými. "Můj dojem je, že zlepšujeme i naše sobotní výkony, ale pořád jsou tu čtyři auta před námi, takže jsou pozice na roštu víceméně stejné," upozornil Brazilec. Podle jeho názoru nebude opotřebení pneumatik tak vážné, jak se očekávalo. "Věřím, že pokud se nestane nic neobvyklého, jako se dělo v posledních několika závodech, myslím, že mohu odvést dobrou práci."

Právě před rokem na Jeongamu stál Massa díky třetímu místu naposledy na stupních vítězů. "Možná se večer na tento závod znovu podívám, i když počasí bylo úplně jiné, než se očekává zítra," zavzpomínal Brazilec, který se musí v těchto dnech vyrovnat se ztrátou dvou blízkých lidí. Zemřela babička jeho manželky Maria Martins Bassi a také dlouholetý zaměstnanec Ferrari Pasqule Danza, se kterým Brazilec dlouhá léta úzce spolupracoval.

Alonso naopak se šestou příčkou spokojen nebyl. "Výsledek odráží naši současnou situaci. McLaren a Red Bull jsou silnější než my, takže bojujeme mezi sebou o páté a šesté místo. Tak to vypadá v sobotu, ale možná to v neděli dopadne jako v Suzuce a budeme bojovat o vítězství. Když se rychle opotřebovávají pneumatiky, daří se nám, ovšem tady není situace jasná, chování super měkkých pneumatik při jízdě s plnou nádrží je velká neznámá," upozornil dvojnásobný mistr světa. Díky páteční nepřízni počasí totiž nebylo možné jízdu s plnou nádrží na super měkkých pneumatikách vyzkoušet.

Podle Španěla Ferrari zaostávalo hlavně v prvním sektoru, kde ztrácelo díky nižší maximální rychlosti. "Při svém posledním výjezdu jsem hned v první zatáčce ztratil několik desetin, proto jsem se rozhodl nedokončit celé kolo. Bohužel startuji ze špinavější strany roštu, což tu může být velkou nevýhodou. Doufám, že neztratím místo ve prospěch Rosberga," přeje si Alonso a upozorňuje, že na jakoukoliv událost vepředu je třeba zareagovat pružnou strategií.

Ferrari přivezlo do Koreje nové přední křídlo. "Nerad mluvím o jednotlivých komponentech. Myslím, že je to práce pro inženýry, navíc se o své názory raději dělím pouze s týmem," dodal.

Ředitel vývoje šasi Pat Fry uvedl, že nové přední křídlo je základem pro vůz na příští sezonu a tým ho po zkušenostech z tréninků a kvalifikace nasadí i v závodě. "Před několika závody jsem řekl, že musíme závěr sezony využít k tomu, abychom se naučili něco užitečného pro příští rok. S tím souvisí nasazení tohoto křídla," vysvětlil.

Doporučujeme

Články odjinud