U Ferrari to může dopadnout jako u McLarenu v roce 2007, říká Rivola

Čeká Ferrari konec období klidu? Podle spekulací do konce loňského roku probíhal boj mezi Arrivabenem a Binottem. Nyní se může boj přenést mezi jednotlivé strany garáže. Situace nemusí být přinejmenším tak klidná, jako tomu bylo za dob Räikkönena a Vettela.
U Ferrari to může dopadnout jako u McLarenu v roce 2007, říká Rivola

Massimo Rivola před pár týdny odešel z Ferrari do MotoGP. Velmi dobře zná Sebastiana Vettela ještě z doby, kdy působili u Toro Rosso. Jako bývalý šéf Jezdecké akademie Ferrari zná dobře Charlese Leclerca a také zná dobře Fernanda Alonsa. Podle Rivoly může situace u Ferrari letos připomínat situaci u McLarenu v roce 2007. 

„Myslím, že je to vhodné přirovnání,“ řekl Rivola pro Autosprint. „Současně si ale myslím, že to Ferrari zvládne lépe než McLaren v předešlé situaci. Dennis byl tehdy na straně Hamiltona a Alonso nedokázal vytěžit maximum.“

První závody možná budou nudné, varuje Leclerc Russella

První závody možná budou nudné, varuje Leclerc Russella

„Znám Charlese a jsem si jistý, že nepřišel dělat sluhu. Pokud jde o Sebastiana, své čtyři tituly si nepochybně zasloužil, ale některé jeho chyby se vloni ukázaly jako rozhodující.“

Rivola také varuje před nezkušeností Leclerca. „Ještě neví, co to znamená řídit Ferrari v závodě. Uvidíme, jak se s tím vyrovná. Určitě bude pod tlakem, ale ten obvykle zvládá a pokud ho Ferrari ochrání, nevidím tam žádný problém.“

Když nebudu dost dobrý, měl bych být z Ferrari vyhozen, říká Leclerc

Když nebudu dost dobrý, měl bych být z Ferrari vyhozen, říká Leclerc

Podle Rivoly to bude také letos souboj mezi dvěma týmy. „Mercedes a Ferrari budou stále ještě před ostatními. Honda a Red Bull budou určitě odvádět skvělou práci a bude to reference, pokud jde o aerodynamiku, ale nemyslím si, že jsou připraveni bojovat o šampionát.“

Mercedes má podle Rivoly dvě výhody. „První z nich je, že nemusí nic dokazovat. Jsou uvolněnější a uvědomují si, že toho vyhráli hodně. Druhou je Hamilton. Je to reference, šampión, na kterém musí dále stavět.“

Foto: Getty Images / Vladimír Rys

Další článek: FIA uveřejnila startovní listinu 2019. Jak se týmy oficiálně jmenují?

14:47 | Cunoda nasadil po prvním tréninku novou baterii a řídicí elektroniku pohonné jednotky.
12:43 | McLaren letos sdílí náhradní jezdce s Mercedesem, což znamená, že jde o jezdce z FE Stoffela Vandoorna a Nycka de Vriese. Andreas Seidl ale prozradil, že tým má dohodu také s Paulem di Restou.
12:36 | Ocon a Pérez jsou u sportovních komisařů.
12:35 | Technické problémy v prvním tréninku: Cunoda měl elektrický problém s pohonnou jednotkou. Ferrari a Haas s rádiem + Leclerc s pohonnou jednotkou.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00