Alpine měl jako letošní cíl obhajobu čtvrtého místa a snížení ztráty na první tři týmy. Podle technického ředitele Alpine se část z toho ještě může podařit.
Alpine má nyní asi třetinu bodů, co čtvrté Ferrari. Velká je také ztráta na pátý McLaren. Posun v šampionátu je tak spíše nepravděpodobný. Technický ředitel Matt Harman ale věří, že na konci sezóny může mít Alpine čtvrtý nejrychlejší vůz.
Francouzský tým získal v Monaku pódium, což byl pomyslný i faktický vrchol sezóny. Předtím se Alpine moc nedařilo a poté už také ne. Dokonce přišla dvě DNF obou jezdců v řadě.
„Nemůžeme přinést zásadní vylepšení na každý závod,“ řekl Harman o poklesu formy Alpine pro Auto Motor und Sport. „Na začátku sezóny jsme nasadili spoustu nových dílů. Naši konkurenti to udělali později. Tak jsme si dali trochu přestávku.“
„Přední křídlo bylo začátkem naší třetí vývojové fáze, která pokračovala ve Spa novou podlahou. Doufáme, že se to brzy projeví na výsledcích. Naše cíle jsme nezměnili. Chceme být čtvrtým nejlepším týmem a nevidím důvod, proč bychom toho neměli dosáhnout do konce sezony.“
Zmíněné přední křídlo nasadil tým v Silverstonu. „Mělo by přinést více lokálního přítlaku, ale má také jinou charakteristiku, která nám umožňuje nové možnosti při nastavování vozu.“
Přední křídla byla u předešlých vozů jednou z nejdůležitějších částí vozu. Nyní generuje více přítlaku podlaha. Jak důležité je přední křídlo? „Je stále nesmírně důležité,“ řekl Harman. „Určuje struktury proudění směrem dozadu a tedy i tvar kapotáže vozu. Je lákavé jim vytvářet větší přítlak, ale za to pak můžete zaplatit větším odporem nebo problémy s vyvážením. V loňském roce jsme měli u A522 občas pocit, že už tam není moc co vyvíjet, ale s větším pochopením zadní části vozu jsme si uvědomili, že je tam ještě pár nedodělků.“
Alpine chtěl obhájit čtvrté místo a snížit ztrátu na první tři (Red Bull, Mercedes, Ferrari). Nakonec je tým šestý, ale změnila se i situace. Ve hře je McLaren i Aston Martin. Jen Red Bull je neohrožený. Verstappen letos nebyl horší než druhý. Daří se mu všude, zatímco forma soupeřů se mění.
„Být všestranným hráčem je skutečná výzva. Je totiž stále obtížnější skloubit a pochopit mechanickou rovnováhu s aerodynamickou rovnováhou,“ řekl Harman.
„Na nastavení vozu za jeden víkend nemáte moc času, takže musíte věřit svým simulačním nástrojům. A to je podle mě extrémně silná stránka Red Bullu. Pracujeme na tom. Musíme naše simulace vylepšit.“