Asociace týmů formule 1 má na programu jednání možný návrat systémů na rekuperaci kinetické energie do formule 1. KERS je součástí pravidel od loňské sezóny, ale na základě dohody jej letos týmy nepoužívají.
Důvodem pro odložení KERS po krátké jednoleté historii byly finance. Systémy jsou příliš drahé na vývoj a nakonec všichni dospějí k velmi podobným parametrům. Výkon je totiž omezen pravidly, takže jakmile ho týmy dosáhnou s dobrou spolehlivostí, můžou už jen snižovat hmotnost svého zařízení.
Pravidelně KERS používaly v loňské sezóně jen stáje McLaren a Ferrari, ale v některých závodech ho také nasadily Renault a BMW Sauber. Vývoj do závodního použití nedotáhly Williams, Red Bull a Toyota.
FOTA bude na svém jednání řešit, zda se KERS do formule 1 vrátí, a pokud ano, tak s jakými parametry. Oblasti financí bude dominovat otázka jednotného KERS, na druhé straně stojí volný vývoj, jenž panoval v loňské sezóně.
KERS se vrátil jako téma kvůli zhoršeným možnostem předjíždění, i když jeho přínosy jsou v této oblasti diskutabilní, pokud systém nasadí všechny týmy. Podle Autosportu ale FIA zvažuje rozšíření zadních pneumatik vyplývající z přechodu třináctipalcových na osmnáctipalcové, což by předjíždění pomoci mělo, protože by se správným směrem změnil poměr mechanické a aerodynamické přilnavosti. Tu druhou příští rok navíc omezí zákaz dvojitých difuzorů.