Týmy zatím nemají jednoznačný názor na nové pneumatiky

Týmy zatím nemají jednoznačný názor na nové pneumatiky

Během testů v Abú Dhabí týmy testují pneumatiky pro rok 2020. Dříve je jezdci kritizovali.

Jezdci si vyzkoušeli nové pneumatiky v Austinu a nenadchly je. Pirelli se hájilo tím, že podmínky nebyly reprezentativní – bylo chladno a navíc nové pneumatiky vyžadují odlišné nastavení, na které týmy neměly čas.

V Abú Dhabí mají k dispozici v součtu 18 hodin testů. To je dost času na získání množství dat a zpětné vazby od jezdců. Je zde ale další problém. Testuje se za denního světla, takže data nelze úplně srovnávat například s nedělním závodem.

Po prvním dni byly týmy ve svých závěrech opatrné. Stále existuje možnost, že se příští rok bude jezdit na letošních pneumatikách. Pro by ale muselo být 7 z 10 týmů. 

„Dozvěděli jsme se něco o pneumatikách pro rok 2020 a jejich srovnání s letošními pneumatikami,“ řekl po prvním dni testů Bottas. „Shromáždili jsme spoustu dat pro tým, abychom je mohli v následujících týdnech analyzovat.“

„Byl to rušný den,“ řekl hlavní závodní inženýr Mercedesu Andrew Shovlin. „Valtteri nám dal k novým pneumatikám dobrou zpětnou vazbu.“

„Máme spoustu dat, abychom pochopili rozdíly mezi novými a starými pneumatikami. Než vyvodíme jakékoliv závěry, tak si musíma tato data projít.“

„Testování během dne je docela obtížné, protože teplota trati se mění téměř při každém vyjetí, což musíte vzít při analýze v úvahu.“

„Srovnávali jsme pneumatiky pro rok 2019 a 2020,“ řekl Norris. „Jednalo se o krátké jízdy, ale také dlouhé jízdy, aniž by se na voze něco změnilo a bylo možné pneumatiky srovnávat.“ Také Norris uvedl, že tým má cenná data, ale pneumatiky blíže nehodnotil.

Asi nejdál zašel tradiční kritik pneumatik Romain Grosjean, ale i on je opatrný. Podle něj je těžké posuzovat pneumatiky pro rok 2020 na letošním voze.

„Pokud se mě zeptáte hned teď, tak nevím,“ reagoval na dotaz, které pneumatiky jsou lepší. „V závislosti na trati bych vám řekl jedny, nebo druhé.“ 

„Obecně mohu říct, že veškeré přehřívání a management, který musíme udělat, abychom odjeli stint, jsou stále tady.“

Foto: Pirelli

Doporučujeme

Články odjinud