Po roce práce ve vývoji přišli inženýři s novou ochrannou strukturou kokpitu, která je efektivnější při šikmých nárazech. Na okruzích se objeví už příští rok.
Boční strany kokpitu v současnosti chrání trubkovité struktury, které jsou připevněné k šasi. Při přímých nárazech jsou efektivní a absorbují část energie, ale při šikmých nárazech, jako utrpěl Robert Kubica v Kanadě 2007, může dojít k jejich rozbití.
Týmy Red Bull Racing, McLaren, Mercedes a Marussia proto spolupracovaly s Institutem FIA na lepším řešení a našly ho. Zvítězil návrh Marussie doladěný a vyrobený Red Bullem. Jedná se o evoluci současné duté trubkovité struktury, je vyrobená z vysoce pevného karbonu a má speciální externí a interní geometrii.
Trubky se při nárazu neroztříští, ale postupně bortí, čímž dochází ke zpomalení vozu řízeným způsobem. V testech tato nová ochranná struktura dokázala absorbovat téměř 40 kJ energie při přímém i šikmém nárazu.
Nové řešení začnou týmy používat v příštím roce a kromě vylepšené bezpečnosti také sníží náklady na nárazové testy.