Týmy vyvinuly s FIA novou boční ochranu kokpitu, nasadí ji příští rok

Po roce práce ve vývoji přišli inženýři s novou ochrannou strukturou kokpitu, která je efektivnější při šikmých nárazech. Na okruzích se objeví už příští rok.
Týmy vyvinuly s FIA novou boční ochranu kokpitu, nasadí ji příští rok

Boční strany kokpitu v současnosti chrání trubkovité struktury, které jsou připevněné k šasi. Při přímých nárazech jsou efektivní a absorbují část energie, ale při šikmých nárazech, jako utrpěl Robert Kubica v Kanadě 2007, může dojít k jejich rozbití.

Týmy Red Bull Racing, McLaren, Mercedes a Marussia proto spolupracovaly s Institutem FIA na lepším řešení a našly ho. Zvítězil návrh Marussie doladěný a vyrobený Red Bullem. Jedná se o evoluci současné duté trubkovité struktury, je vyrobená z vysoce pevného karbonu a má speciální externí a interní geometrii.

Trubky se při nárazu neroztříští, ale postupně bortí, čímž dochází ke zpomalení vozu řízeným způsobem. V testech tato nová ochranná struktura dokázala absorbovat téměř 40 kJ energie při přímém i šikmém nárazu.

Nové řešení začnou týmy používat v příštím roce a kromě vylepšené bezpečnosti také sníží náklady na nárazové testy.

Diskuze (14) Další článek: Pravidla úmyslně neporušíme, ujišťuje Red Bull
21:03 | Albon bude jezdit s číslem 23.
11:42 | Max Verstappen lituje, že si nikdy nezazávodil s Fernandem Alonsem. V době, kdy přišel do F1, měl už Alonso nekonkurenceschopné auto.
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.