Týmy vyvinuly s FIA novou boční ochranu kokpitu, nasadí ji příští rok

Po roce práce ve vývoji přišli inženýři s novou ochrannou strukturou kokpitu, která je efektivnější při šikmých nárazech. Na okruzích se objeví už příští rok.
Týmy vyvinuly s FIA novou boční ochranu kokpitu, nasadí ji příští rok

Boční strany kokpitu v současnosti chrání trubkovité struktury, které jsou připevněné k šasi. Při přímých nárazech jsou efektivní a absorbují část energie, ale při šikmých nárazech, jako utrpěl Robert Kubica v Kanadě 2007, může dojít k jejich rozbití.

Týmy Red Bull Racing, McLaren, Mercedes a Marussia proto spolupracovaly s Institutem FIA na lepším řešení a našly ho. Zvítězil návrh Marussie doladěný a vyrobený Red Bullem. Jedná se o evoluci současné duté trubkovité struktury, je vyrobená z vysoce pevného karbonu a má speciální externí a interní geometrii.

Trubky se při nárazu neroztříští, ale postupně bortí, čímž dochází ke zpomalení vozu řízeným způsobem. V testech tato nová ochranná struktura dokázala absorbovat téměř 40 kJ energie při přímém i šikmém nárazu.

Nové řešení začnou týmy používat v příštím roce a kromě vylepšené bezpečnosti také sníží náklady na nárazové testy.

Další článek: Pravidla úmyslně neporušíme, ujišťuje Red Bull

11:27 | Lewis Hamilton věnuje 20 milionů liber na založení nové charitativní nadace na podporu nedostatečně zastoupených skupin ve Velké Británii
26. července | Pirelli potvrdilo, že po Maďarsku proběhnou na Hungaroringu další testy 18palcových pneumatik. Zúčastní se jich Ferrari, McLaren a Mercedes.
25. července | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
25. července | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00