Týmy vyvinuly s FIA novou boční ochranu kokpitu, nasadí ji příští rok

Po roce práce ve vývoji přišli inženýři s novou ochrannou strukturou kokpitu, která je efektivnější při šikmých nárazech. Na okruzích se objeví už příští rok.
Týmy vyvinuly s FIA novou boční ochranu kokpitu, nasadí ji příští rok

Boční strany kokpitu v současnosti chrání trubkovité struktury, které jsou připevněné k šasi. Při přímých nárazech jsou efektivní a absorbují část energie, ale při šikmých nárazech, jako utrpěl Robert Kubica v Kanadě 2007, může dojít k jejich rozbití.

Týmy Red Bull Racing, McLaren, Mercedes a Marussia proto spolupracovaly s Institutem FIA na lepším řešení a našly ho. Zvítězil návrh Marussie doladěný a vyrobený Red Bullem. Jedná se o evoluci současné duté trubkovité struktury, je vyrobená z vysoce pevného karbonu a má speciální externí a interní geometrii.

Trubky se při nárazu neroztříští, ale postupně bortí, čímž dochází ke zpomalení vozu řízeným způsobem. V testech tato nová ochranná struktura dokázala absorbovat téměř 40 kJ energie při přímém i šikmém nárazu.

Nové řešení začnou týmy používat v příštím roce a kromě vylepšené bezpečnosti také sníží náklady na nárazové testy.

Další článek: Pravidla úmyslně neporušíme, ujišťuje Red Bull

14:51 | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
10:10 | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
8:58 | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.