Týmy vyvinuly s FIA novou boční ochranu kokpitu, nasadí ji příští rok

Po roce práce ve vývoji přišli inženýři s novou ochrannou strukturou kokpitu, která je efektivnější při šikmých nárazech. Na okruzích se objeví už příští rok.
Týmy vyvinuly s FIA novou boční ochranu kokpitu, nasadí ji příští rok

Boční strany kokpitu v současnosti chrání trubkovité struktury, které jsou připevněné k šasi. Při přímých nárazech jsou efektivní a absorbují část energie, ale při šikmých nárazech, jako utrpěl Robert Kubica v Kanadě 2007, může dojít k jejich rozbití.

Týmy Red Bull Racing, McLaren, Mercedes a Marussia proto spolupracovaly s Institutem FIA na lepším řešení a našly ho. Zvítězil návrh Marussie doladěný a vyrobený Red Bullem. Jedná se o evoluci současné duté trubkovité struktury, je vyrobená z vysoce pevného karbonu a má speciální externí a interní geometrii.

Trubky se při nárazu neroztříští, ale postupně bortí, čímž dochází ke zpomalení vozu řízeným způsobem. V testech tato nová ochranná struktura dokázala absorbovat téměř 40 kJ energie při přímém i šikmém nárazu.

Nové řešení začnou týmy používat v příštím roce a kromě vylepšené bezpečnosti také sníží náklady na nárazové testy.

Další článek: Pravidla úmyslně neporušíme, ujišťuje Red Bull

28. září | Mika Häkkinen dnes slaví 52. narozeniny.
27. září | Nezapomeňte, že závod dnes začíná už ve 13:10.
27. září | Nehoda ve F2, která po osmi kolech ukončila závod. Jezdci jsou ok... odkaz