Týmy už dostaly přesné znění „předjíždějícího balíčku“ pro rok 2019

Od příštího roku se má zlepšit předjíždění. Pomohou k tomu změny aerodynamických pravidel.
Týmy už dostaly přesné znění „předjíždějícího balíčku“ pro rok 2019

Do konce dubna mohla Komise F1 schválit změny pravidel pro rok 2019 prostou většinou – stačilo získat 18 z 25 hlasů. V komisi nejsou zastoupeny jen týmy, ale také FOM nebo FIA. Po 30. dubnu už by byla nutná jednomyslná shoda.

Přestože stačila nadpoloviční většina, před hlasováním vládla mezi zastánci změn až poraženecká nálada. Nakonec ale návrh prošel. 

Oficiálně se neví, které týmy hlasovaly pro. Dozvíme se to až ve Španělsku podle názorů jednotlivých zástupců. Autosport uvádí, že Ferrari bylo proti, podle Auto Motor und Sport naopak Ferrari hlasovalo pro a to vedle Mercedesu, Sauberu, Force Indie a Williamsu.

Souhlas menších týmů je asi největším překvapením. Změny pravidel jsou sice na první pohled malé, ale opak je pravdou. Týmy budou muset věnovat spoustu času simulacím na počítačích (CFD) i v aerodynamických tunelech.

Hlavní změny leží v oblasti obou křídel. Přední křídlo má být jednodušší a s větším rozpětím (o 10 cm). Zadní křídlo bude podle Auto Motor und Sport širší o 10 cm a vyšší o 2 cm. Dojde také k úpravě klapky a velmi významnému posílení efektu DRS.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (13) Další článek: Mýlil jsem se, přiznal Prost. Ferrari letos může vyhrát
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00