Týmy už dostaly přesné znění „předjíždějícího balíčku“ pro rok 2019

Od příštího roku se má zlepšit předjíždění. Pomohou k tomu změny aerodynamických pravidel.
Týmy už dostaly přesné znění „předjíždějícího balíčku“ pro rok 2019

Do konce dubna mohla Komise F1 schválit změny pravidel pro rok 2019 prostou většinou – stačilo získat 18 z 25 hlasů. V komisi nejsou zastoupeny jen týmy, ale také FOM nebo FIA. Po 30. dubnu už by byla nutná jednomyslná shoda.

Přestože stačila nadpoloviční většina, před hlasováním vládla mezi zastánci změn až poraženecká nálada. Nakonec ale návrh prošel. 

Oficiálně se neví, které týmy hlasovaly pro. Dozvíme se to až ve Španělsku podle názorů jednotlivých zástupců. Autosport uvádí, že Ferrari bylo proti, podle Auto Motor und Sport naopak Ferrari hlasovalo pro a to vedle Mercedesu, Sauberu, Force Indie a Williamsu.

Souhlas menších týmů je asi největším překvapením. Změny pravidel jsou sice na první pohled malé, ale opak je pravdou. Týmy budou muset věnovat spoustu času simulacím na počítačích (CFD) i v aerodynamických tunelech.

Hlavní změny leží v oblasti obou křídel. Přední křídlo má být jednodušší a s větším rozpětím (o 10 cm). Zadní křídlo bude podle Auto Motor und Sport širší o 10 cm a vyšší o 2 cm. Dojde také k úpravě klapky a velmi významnému posílení efektu DRS.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Mýlil jsem se, přiznal Prost. Ferrari letos může vyhrát

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas