Týmy už dostaly přesné znění „předjíždějícího balíčku“ pro rok 2019

Od příštího roku se má zlepšit předjíždění. Pomohou k tomu změny aerodynamických pravidel.
Týmy už dostaly přesné znění „předjíždějícího balíčku“ pro rok 2019

Do konce dubna mohla Komise F1 schválit změny pravidel pro rok 2019 prostou většinou – stačilo získat 18 z 25 hlasů. V komisi nejsou zastoupeny jen týmy, ale také FOM nebo FIA. Po 30. dubnu už by byla nutná jednomyslná shoda.

Přestože stačila nadpoloviční většina, před hlasováním vládla mezi zastánci změn až poraženecká nálada. Nakonec ale návrh prošel. 

Oficiálně se neví, které týmy hlasovaly pro. Dozvíme se to až ve Španělsku podle názorů jednotlivých zástupců. Autosport uvádí, že Ferrari bylo proti, podle Auto Motor und Sport naopak Ferrari hlasovalo pro a to vedle Mercedesu, Sauberu, Force Indie a Williamsu.

Souhlas menších týmů je asi největším překvapením. Změny pravidel jsou sice na první pohled malé, ale opak je pravdou. Týmy budou muset věnovat spoustu času simulacím na počítačích (CFD) i v aerodynamických tunelech.

Hlavní změny leží v oblasti obou křídel. Přední křídlo má být jednodušší a s větším rozpětím (o 10 cm). Zadní křídlo bude podle Auto Motor und Sport širší o 10 cm a vyšší o 2 cm. Dojde také k úpravě klapky a velmi významnému posílení efektu DRS.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Mýlil jsem se, přiznal Prost. Ferrari letos může vyhrát

22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.
22. května | Aby to Renaultem ve F1 nakonec nedopadlo úplně jinak a Ricciardo nebyl rád, že je rád. odkaz