Nikimu Laudovi se velice příčí neustálé naříkání ze strany jednotlivých stájí a čelních představitelů královny motorsportu na současná pravidla. Podle Rakušana je takto formule 1 sama proti sobě, a neříká to prý jen proto, že je součástí stáje, která v letošní sezoně zatím zcela jasně dominuje.
Během několika posledních dní vystoupila proti novým regulím se svou kritikou celá řada osobností paddocku F1 v čele s Berniem Ecclestonem a Lucou di Montezemolem. Těm se nelíbí zejména to, že se z okruhů vytratil onen pověstný řev, který byl pro pohonné jednotky monopostů formule 1 tak charakteristický.
Tyto negativní komentáře podle Nikiho Laudy královně motorsportu velmi ubližují. Nastalou situaci posléze legendární Rakušan přirovnal k tomu, kdy režisér zkritizuje své vlastní dílo ještě před tím, než se dostane na filmové plátno.
„Kdyby Ron Howard řekl ‚dělám film Rivalové a můžu vám, chlapci, říct, že je to ten nejhorší film, jaký jsem kdy udělal‘, pak by to bylo přesně to, co se stalo formuli 1,“ řekl Lauda v exkluzivním rozhovoru pro Autosport.
„Kdyby to řekl před tím, než film vyšel, pak by se na něj nikdo nešel podívat. Takže to, co teď děláme, je, že kvůli těmhle odlišným vlivům ničíme náš vlastní sport.“
„Myslím si, že to všechno začalo v Austrálii, protože si organizátoři stěžovali na úroveň hluku, a Bernie, ten si na ten hluk stěžuje už od prvního dne. Pak věci nabraly vlastní spád, a do toho přišel Montezemolo a řekl, že tu není dostatek paliva.“
„Od té chvíle každý přiléval olej do ohně. A já jsem nikdy neviděl, aby se k problému přistupovalo takhle stupidně. Jak to můžete udělat? Mluvím tady jako normální člověk, ne jako někdo z Mercedesu. Je to směšné,“ podotkl.
Bernie Ecclestone se v Bahrajnu sešel s prezidentem FIA Jeanem Todtem a zástupci týmů, aby společně problém se zvukem nových šestiválců projednali. Niki Lauda byl na schůzce také přítomen a posléze se nechal slyšet, že jednomyslný souhlas šéfů všech stájí dává v tomto směru naději na brzké vyřešení této ‚krize‘. Co se týče ostatních stížností na letošní regule, jako například stížností na omezenou spotřebu paliva a podobně, ty se podle Rakušana vytratí stejně rychle, jako se objevily.
„Když budeme moc tyhle hovadiny zastavit sami, pak to uděláme okamžitě. Problém s hlukem tady bude i nadále, protože ten fanoušci uslyší vždycky, zbytek ale zmizí. Nikdy to ale nemělo zajít až do bodu, kdy ničíme náš vlastní sport. To byla moje největší starost.“
Na závěr Lauda zdůraznil, že jeho nelibost vůči sílící kritice nových pravidel nikterak neovlivňuje skutečnost, že působí v roli jednoho ze šéfů Mercedesu, který je v současné chvíli na vrcholu své formy a dominuje celému startovnímu poli.
„Nezajímá mě, kdo vyhrává, je ale extrémně nespravedlivé, že teď každý naříká a držkuje, protože první závody vyhrál Mercedes. Když Red Bull a Sebastian ve druhé půlce loňské sezony vyhráli devět závodů, nudili tím každého a nikdo nic neřekl. Tohle je nespravedlivé.“
„Díky Bohu, že jen mohu říct, že po loňské dominanci Red Bullu tu je teď někdo jiný. To je ta nejlepší věc, co pro sport můžete udělat, takže to tak nechte být,“ uzařel Rakušan.