Týmy si musí vystačit s vlastními penězi, říká Renault

pejdaa  |  14. 03. 2018 17:05

Náklady lze snížit jasnou koncepcí F1.. pokud někdo vyrobí žraločí ploutev se stovky křidélky a druhý rok následně pravidly zakáží - tak jsou to vyhozené peníze.
Pokud na 5 let zavedou hybrid, aby zjistili, že to je k hounu a pak to zase chtějí celé zrušit a překopat, tak tím náklady také nesníží...
A o tom F1 vlastně jé - neustálý vývoj, vývoj.. který stojí neustále více peněz.. Tak proč do toho zasahovat?
FI je jasný příklad, že i s nejnižším rozpočtem se dá konkurovat.
Zkrátka F1 je "vrchol" motorsportu.. stějne tak Liga mistrů ve fotbale..
A brečí snad ACS nebo Plzeň, když hráli proti Barceloně, že mají 20x nižší rozpočet?
Kdo chce hrát nejvyšší soutěž, musí na to mít..

Pierre Gasly Ferda.  |  13. 03. 2018 19:19

Když se kouknete do odkazu co sem dal Dr.Merkwurdigliebe, tak Mekáč snižuje rozpočtový strop už teď a to v něm jsou ještě dotace od Hondy a to je nějakých dalších -36%.

Pokud ty peníze má, poskytnou mu výhodu a je ochoten to do toho sportu narvat, tak pak si teda já umím představit, že bude někdo proti.

Sebastian titul 2019!!! | Forza Honda!!!

Je to poměrně reálné. Ale bez Ferrari a Mercedesu, což by znamenalo pád o několik lig dolů.

Forza Ferrari !!!

Fernando Alonso JuriElNiňo  |  13. 03. 2018 13:55

Proč by měl trpět bohatý a úspěšný Mercedes na úkor nějakých chudáků.Hlavně všichni mají stejnou šanci 😉

takze oni investuji do tovaren. Berou lidi co to jde atd ale chteji rozpoctovy strop tady si nekdo kaka pod sebe. By me zajimalo jak s rozpoctovym stropem se chteji vyrovnat mercedesu? a jsou tu tymy co nemaji problem davat prachy kolik chteji a je to mercedes a ferko a RB je to schopen nasypat jenom do aera klidne 300.
Ano strop at je ale videl bych ho tak na 400 a ne nejakych 200. Taky by me zajimalo jak chteji rozdelit tovarni tymy ( vyvoj auta + vyvoj motoru ) a zakaznicke tymy ktere kupuji motor a maji jen vyvjoj auta.

motorář má vždycky spoustu prostoru, kde náklady schovat. Pro ně to vpodstatě může být další způsob získání výhod oproti zákaznickým stájím.

Alonso je nejlepším jezdcem současnosti, zjistili vědci

Sebastian Vettel Coehoorn  |  13. 03. 2018 16:07

Asi tak,Navyše výhodu získajú súčastné bohaté týmy lebo už mojú vybudované moderné zázemie. Keby napríklad Force India ziskala kvalitného sponzora som zvedavý ako by do stropu vtesnala AVL simulátor za pol miliardy,ktorý ale Ferrari,Redbull a Mercedes už majú.

Lewis Hamilton Ondrej_V  |  13. 03. 2018 13:21

Bez peněz do Formule nelez, takhle to platí.

Jako sorry ale team, ktery si nedokaze sehnat sponzory takove hodnoty aby zaplatil vyvoj auta nema ve formuli co delat. Jestli chcete serii kde jsou vyrovnane teamy tak jdete do indy. Tam jsou jedine poradne zmeny nalepky na autech...

Mika Häkkinen Primergy  |  13. 03. 2018 14:11

Přesně tak! Když nemáš prašule na F1, můžeš jít do jiné série. F1 má být výkladní skříň motorsportu a to prostě něco stojí.

Dr.Merkwurdigliebe  |  13. 03. 2018 14:28

Tady zjevne nekdo nechape, k cemu ma slouzit rozpoctovej strop.

https://f1sport.auto.cz/clanek/s-jakymi-rozpocty-...

Jedna vec je zaplatit vyvoj solidniho auta. To delaji vicemene vsechny teamy. Pak jsou 3 zraloci, ktery maji proste 3x-4x vic prachu a zaplati si takovy testovaci zarizeni, ktery stoji skoro tolik co rozpocet jednoho teamu ze stredu pole. Plus horentni sumy na platy nejlepsim pilotum, ktery se taky rovnaji treba pulce rozpoctu "normalnich" teamu. A ty penize nemaji zdaleka jenom od sponzoru (s vyjimkou RBR). O cem cela soutez potom je? Nikdo tady nemluvi o stropu 80e6 $. Jak je videt u Force India, vyborny vysledky se daji dosahnout i s mensim mnozstvim penez, ale na ty prvni tri se proste nikdo ze zbytku nemuze chytit. Jde o to, aby se zvysila konkurenceschopnost vsech a cela soutez byla zase zajimavejsi. Klasicky nejvic samozrejme rve Ferrari, ktery ma nejvetsi vyhody a nejvic prachu takrikajic gratis.

I tak, proč omezovat tok peněz? Aby pár teamů mělo šanci? O čem to tady pak je ta formule? Je to nějaká soutěž s ohledem na handicapované? Já myslel že je to špička motorsportu která posouvá hranice motorizmu dál a dál. Pokud ty teamy chtějí pomýšlet na vítězství, musí prostě sehnat prachy. O tom to je. A to, že si můžou dovolit nejlepší piloty? No samozřejmě. Už jste třeba u fotbalu viděli že by FIFA zakázala nákup hráče za nehorázný prachy jenom proto, protože teamy s nižším rozpočtem na něj nemají? To je nehorázná hloupost.

Dr.Merkwurdigliebe  |  13. 03. 2018 16:29

Tok penez na vyvoj je uz v nekterejch oblastech omezenej - jsou naprosto jasne limitovany pocty hodin, ktery team muze stravit testama v aerodynamickym tunelu a CFD a FEM vypoctama. Tim padem je v aerodynamice (a chlazeni apod.) a strukturalnim designu tlak na to, aby inzenyri prichazeli s efektnejsima a efektnejsima resenima. O cem konkretne mluvim je napr. testovaci stolice (maji v Mercedesu a uz i RBR), ktera celkem verne simuluje podminky na uplne vsech okruzich. Auto na ni hodej a honej ho tam tak dlouho, az se nedodela motor nebo cokoliv ostatniho. Takze presne vedi, co si muzou dovolit a testujou auto jako komplet celek (to zatim nasimulovat nejde). To je zarizeni za desitky milionu $ a nikdo jinej si ho nemuze dovolit (Ferrari netusim, nedivil bych se, kdyby ho pripravovali nebo uz meli taky). To neni o spicce motorsportu, o vymysleni novy strategie, o vymysleni lepsich technologickejch resenich. To je ciste o prachach. Coz proste neni dobre. To si ten titul muzou rovnou teamy koupit - kdo da nejvic vyhral. Zabavy kopec.

pokud bys chtěl vyšší vyrovnanost, muselo by se zrušit rozdělování peněz na základě výsledků. Tím, že dáš dominantnímu týmu nejvíc peněz, uděláš z něj pro příští rok ještě dominantnější (teď nemluvme o Ferrari, které má nejvíc trvale, a stejně z toho nedokáže ten titul vytěžit)

Alonso je nejlepším jezdcem současnosti, zjistili vědci

A pak všichni nadávají, když Williams a Sauber vybírají piloty podle pravidla "kdo dá víc"

Alonso je nejlepším jezdcem současnosti, zjistili vědci

Tak pokud si neumí zajistit příjmy jinak než platičema tak se pak musí na takové názory připravit.

Dr.Merkwurdigliebe  |  13. 03. 2018 16:33

Mno, ono to je taky tim, ze vsechno v F1 je extremnim zpusobem cenove prestreleny, kazdej dodavatel se napakuje na sebemensi kravine. Klasicky soucastka ktera by normalne stala max 20£ stoji do formule 420£. A neni na ni nic uzasnyho ani prevratnyho. Spousta veci je samozrejme technologicka spicka a vysoka cena je opodstatnena, ale spousta taky ne.

pokud jseš tým na konci pole, tak za TV práva dostaneš houby, a od sponzorů taky. (žádný sponzor nedá týmu na 10. místě tolik, jako by dal na místě v TOP3). Vpodstatě jsi tak odsouzen na tom chvostu živořit navěky, bez reálné šance se dostat nahoru.
Navíc je tady ještě to Ferrari, které bude brát ze všech nejvíc, i když 10 let nevyhraje titul - cožž je prostě nesportovní.

Alonso je nejlepším jezdcem současnosti, zjistili vědci



Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

12:40 | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.
18. září | Výběr pneumatik pro GP Ruska.. odkaz
18. září | FIA se ještě podívá na nové zařízení pro chlazení airboxu, kterým Ferrari může zakrývat kameru. Zatím žádný problém FIA nenašla, ale prověří to. Podle Whitinga to není priorita.
18. září | GP Singapuru sledovalo na RTL více než 4,5 milionů diváků. To je o 600 tisíc více než vloni.