Týmy šetrné k pneumatikám měly jen štěstí, míní Newey

Šéfdesignér Red Bullu Racing Adrian Newey je přesvědčený, že týmy, kterým se dařilo dobře pracovat s pneumatikami, měly jen štěstí, práce a vývoj za tím nestály.
Týmy šetrné k pneumatikám měly jen štěstí, míní Newey

První verze pneumatik 2013, kterou týmy používaly do Velké Británie, seděla dobře týmům Ferrari, Lotus a Force India. S novou specifikací si Ferrari a Force India už tak dobře neporadily, na změnu si proto více či méně stěžovaly.

"Týmy, které dnes tvrdí, že své vozy ušily na míru pneumatikám 2013, a to vše na základě jednoho testu v Brazílii 2012 při 50stupňové teplotě trati, si buď lžou do kapsy, nebo jsou chytřejší než my," namítl Newey v rozhovoru pro Auto Motor und Sport.

"Pořád si neumím představit, jak by mohly porozumět pneumatikám jen po jednom testu. Myslím, že vlastnosti pneumatiky sedly některým vozům náhodou, jiným ne. Se znalostmi to nemělo nic společného."

V Maďarsku pak přišly nové pneumatiky s tužší konstrukcí, která Red Bullu vyhovovala více. Vůz se totiž mohl v zatáčkách víc opřít do přední nápravy, což vedlo ke zrychlení. Newey je ale přesvědčený, že by jeho tým šampionáty vyhrál i na původní specifikaci pneumatik.

Další článek: Na kolik peněz si ve skutečnosti přijdou týmy Marussia a Caterham

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.