Týmy sepsaly specifikaci nových pneumatik, aby mohl pokračovat vývoj

Dodavatel pneumatik pro rok 2011 zatím stále nebyl potvrzen, takže týmy čelí nejistotám při návrhu nových vozů. Proto sepsaly specifikaci obutí, kterou by se měl nový dodavatel řídit, aby se vývoj nemusel zastavit.

"Týmy udělaly to, že společně sepsaly specifikaci pneumatik, které chceme, a to je podle mě správné," řekl Ross Brawn. "Takže existuje dokument, na kterém jsme se všichni podíleli, což je širší specifikace typu pneumatik, které chceme. Takže pro nového dodavatele je tu jedna směrnice o pneumatikách, které potřebujeme."

"A to znamená, že můžeme pokračovat ve vývoji našich vozů. Své vozy navrhujeme kolem současných pneumatik, protože jiné informace nemáme. Takže myslím, že všichni chtějí pneumatiky podobné těm současným, určitě co se konstrukce týče. Jestli budou stejné směsi, to už je jiná věc."

Týmy se zároveň snaží dohodnout na určitých omezeních v oblastech, které můžou být ovlivněné pneumatikami, jako je například rozložení hmotnosti. Podle Brawna by to bylo vhodné alespoň pro první sezónu s novým dodavatelem. Kdo jím bude, zatím není úplně jisté, ale navzdory návštěvě Nicka Shorrocka z Michelinu v Istanbulu se počítá s vítězstvím Pirelli.

"S novým dodavatelem pneumatik musíme uskutečnit testy, ať už to bude kdokoliv," konstatoval Brawn. "Takže myslím, že někdy ke konci léta nebo na začátku podzimu budou zorganizovány testy s novým dodavatelem. Ale musíme se pokusit to zvládnout s týmy, které máme, nemůžeme si dovolit znovu vybudovat testovací týmy."

Rozhodnutí o novém dodavateli se neustále odkládá, původně mělo padnout před Monakem, pak před Istanbulem a teď týmy vkládají naděje do Montrealu.

Doporučujeme

Články odjinud