Týmy se začínají přiklánět k nasazení křídla s průduchem i v Monze

Zatímco podle původních předpokladů nemělo přinášet F-potrubí dostatečnou výhodu, aby jej týmy nasadily také v Grand Prix Itálie, nyní se začíná prosazovat opačný názor.

Vozy jezdí v Monze se speciálně vyvinutými aerodynamickými komplety, které jsou samy o sobě zaměřené na nízký odpor vzduchu. Další snižování odporu na zadním křídle pomocí průduchu proto nemusí být efektivní.

McLaren původně uvedl, že proto svůj vynález letos poprvé nepoužije, svá slova ale vzal následně zpět a řekl, že ještě uvidí. A teď už mají ve Wokingu jasno. "Udělali jsme rozhodnutí. Máme plán a víme, co uděláme, což uvidíte, až tam budeme," řekl k F-potrubí šéf McLarenu Martin Whitmarsh.

Konkurence z Maranella přiznala rovnou, že průduch na zadním křídle zřejmě v domácí Grand Prix využije také. "V tuto chvíli je to tak, že F-potrubí na voze v Monze zůstane," řekl šéf Ferrari Stefano Domenicali pro Autosport.

Zadní křídlo s průduchem je novinkou pro tým Renault, jenž jej nasadil poprvé v Belgii. Přínosy byl nadšený. "Jsem si jistý, že za polovinu dnešního zlepšení vděčíme F-potrubí," řekl šéf Renaultu Eric Boullier. "Musím vzdát hold týmu, protože na všechny zapůsobilo, že jsme na vůz dali F-potrubí, které okamžitě fungovalo a čísla odpovídala datům z aerodynamického tunelu. Je to jasný krok vpřed."

Ale Francouzi zatím nevyhodnotili, jak budou postupovat v Itálii. "Nemám poslední zprávy od Jamese Allisona a budu to s ním po návratu konzultovat, ale nejsem si jistý, jestli ho v Monze nasadíme," přiznal Boullier. "Je to kvůli tomu, že pro Monzu vyvíjíte speciální aerodynamický balík a je těžké do něj zakomponovat F-potrubí. Nejsem si jistý, že by znamenalo velký přínos pro poměr odpor vzduchu/přítlak."

Doporučujeme

Články odjinud