Týmy se v testech připravují na příští sezónu, piloti jsou vedlejší

Na programu jsou především simulace s velkým množstvím paliva.
V Jerezu dnes skončí jediné letošní posezónní testy, které jsou primárně určené pro mladé talenty. Ve skutečnosti je však prioritou týmů testovat řešení pro sezónu 2010, piloti nováčci jsou druhořadí.

"Všechno děláme s cílem vylepšit vůz pro příští rok a správně testovat," uvedl testovací pilot McLarenu Gary Paffett, který se v MP4-24 střídá s Oliverem Turveym.

"Oliver je tu, aby se poprvé svezl v autě. Test je určen spíše k tomu, abychom odvedli určitou práci. Je pro něj dobré, že si poprvé vyzkoušel vůz, ale my se snažíme co nejvíce řádně testovat."

Hlavní změnou v příští sezóně je zákaz tankování v průběhu závodů. Vozy tak budou na startech Grand Prix mnohem těžší, což představuje pro inženýry největší neznámou.

"Příští rok budou nové pneumatiky, ale ještě je nemáme," vysvětloval Paffett. "A (současné) palivové nádrže nejsou dost velké, abychom do nich dali všechno to palivo, takže se snažíme to simulovat, jak jen to jde."

"Všichni se snaží co nejvíce přiblížit realitě, aby zjistili, jak se budou opotřebovávat pneumatiky a chovat vůz. Takže se vše snažíme simulovat, abychom měli lepší představu, jak to bude fungovat."

"Simulujeme to tak, že do vozu dáváme více závaží, jeho množství odpovídá palivu, které chceme simulovat. Snažíme se být co nejblíže. Nikdy to nebude úplně přesné, protože příští rok bude mít vůz kvůli velikosti nádrže také jiný rozvor."

Kromě toho se týmy také snaží vyřešit resty z uplynulé sezóny. Testovat mohly jen během pátečních volných tréninků, což jim nestačilo.

"Když nemůžete v sezóně testovat mimo (závodní) okruhy, je těžké pořádně vyhodnotit aerodynamické díly, které nasazujete na vůz," uvedl Paffett. "Problém je ten, že když přivezete na závod nový díl, tak pokud funguje, použijete ho. Takže nikdy nemáte příležitost provést srovnávací testy."

McLaren proto v úterý dopoledne testoval staré přední přítlačné křídlo z úvodu letošní sezóny, scházela mu data pro detailní srovnání s novou verzí, která MP4-24 pomohla výrazně zrychlit.
Další článek: Toyota potvrdila, že místo na startovním roštu už nemá

27. září | Ferrari je podle Binotta spokojené s vylepšením pohonné jednotky. Podle něj "...fungovala tak, jak jsme očekávali, a přinesla o něco vyšší výkon."
26. září | Norris dostal za nájezd do boxů jen napomenutí. Sportovní komisaři přihlédli k podmínkám na trati.
26. září | Pokud se díváme správně, tak by měl Stroll i přes penalizaci zůstat 11.
26. září | Lance Stroll dostal penalizaci 10 sekund a 2 trestné body za kolizi s Gaslym.