Týmy se v kauze dofuzor neshodly, návrh FIA nebyl schválen

Zdá se, že kauza kolem omezení foukaných difuzorů nebere konce. V neděli ráno se opět sešli šéfové jednotlivých týmů, aby se zástupci FIA vyřešili toto kontroverzní pravidlo.
Týmy se v kauze dofuzor neshodly, návrh FIA nebyl schválen

Dlouho dopředu, než svět formule 1 zavítal do Velké Británie, bylo jasné, že tento víkend bude jedním z těch, na které se dlouho nezapomene. Pravé zde mělo vejít v platnost pravidlo, které omezovalo foukání difuzorů výfukovými plyny v době, kdy jezdec nesešlápne plynový pedál. Později však vyšlo najevo, že ne všechny týmy budou mít stejné podmínky. Již před nějakým časem zažádal o úlevu pro svůj motor Mercedes, který argumentoval, že pokud by se tomuto pravidlu přizpůsobil, značně by to ohrozilo jeho spolehlivost. Představitelé FIA německou automobilku vyslyšeli a výjimku udělili. O něco podobného se v pátek pokusil Renault. A také Francouzi uspěli. To vyvolalo v paddocku F1 vášnivé diskuze. Na páteční tiskové konferenci se do jedné takové dostali šéfové týmů McLaren a Red Bull, Martin Whitmarsh s Christianem Hornerem. Jenže v sobotu ráno se FIA rozhodla vše znovu změnit. Protože Renault požádal o úlevu až po čtvrtečních technických přejímkách, byla mu odebrána. To se pochopitelně nezamlouvalo jak Francouzům, tak také týmu Red Bull, který agregáty z Viry - Châtillon odebírá. Její rozhodnutí už nezměnili, ale Mezinárodní automobilová federace připustila, že od dalšího závodu bude Renaultu výjimka opět udělena, pokud si o ni zažádá včas.

Otázkou stále zůstává, jestli FIA udělala dobře, když změnila pravidla v průběhu sezony. Mnohým týmům přidělala vrásky na čele, neboť další úpravy mapování motoru si samo sebou vyžádají nemalé finanční prostředky. A tak se dnes ráno zástupci týmů znovu sešli s představiteli FIA, aby o tomto často kritizovaném pravidlu s definitivní platnosti rozhodli. Týmy ovšem nebyly s to se dohodnout. Proslýchá se, že těmi, kteří nebyli ochotni přistoupit zpět na specifikaci platnou do závodu na Silverstone, jsou Ferrari a Sauber.

To opět vyvolalo řadu dohadů. Všichni jsou zmateni a neví, jak se připravit na další závod. Jeden nejmenovaný šéf týmu se na toto téma vyjádřil následovně: "Je to směšné. Nevíme, jak bychom měli postupovat v přípravách na příští závod. Nevíme, jakou práci máme provést na motoru nebo na výfukovém potrubí."

Martin Whitmarsh ještě včera vyjádřil přesvědčení, že vrátit se zpět k pravidlům platným před čtrnácti dny, je jediným rozumným řešením této situace. "Nevyhnutelně také ve formuli 1 osobní užitek někdy vítězí, ale myslím si, že když se nevrátíme zpět k původnímu nastavení, bude tato sezona plná podezíravosti. Pracovali jsme tvrdě a nakonec jsme se ocitli v nevýhodě. Tak to prostě je," řekl. "Pro ostatní týmy to bude nejspíš horší. Náš tým to očividně zasáhlo, projevilo se to na výkonu vozu. Není dobré měnit pravidla uprostřed sezony. Pokud se tak stane, tým, který pracoval tvrdě jako my, je nakonec znevýhodněn," dodal.

Další článek: Red Bull poražen, v Británii vyhrál Alonso!

17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.
11:15 | Dnes a zítra pokračují testy 18palcových pneumatik. V Imole jezdí Mercedes. Za volantem je dnes Hamilton.
18. dubna | Incident mezi Bottasem a Russellem bez trestu. Podle nich Bottas držel linii, nechal místo na úrovni šířky vozu. Jednalo se s ohledem na podmínky o závodní incident.
18. dubna | Před sportovní komisaře jdou i Stroll a Gasly za incident ve 2. zatáčce 11. kola.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen