Týmy se snaží prodloužit životnost pohonných jednotek

Týmy mohou letos využít pět pohonných jednotek. S přídělem nepochybně někdo nevystačí, takže ke konci sezóny můžeme očekávat penalizace. Na druhou stranu chtějí ale někteří i šetřit.
Týmy se snaží prodloužit životnost pohonných jednotek

Když v Austrálii odstartovala sezóna, měl aktuální kalendář více než 20 závodů. Na tom se od té doby nic nezměnilo, ale i kdyby ano, jezdci už ví, že letos mohou nasadit beztrestně nikoliv 4 ale 5 pohonných jednotek.

Někteří již nasadili nové komponenty. Ve voze Fernanda Alonsa se měnila pohonná jednotka po nehodě v Austrálii (bez ohledu na to, že s vozem jel Vandoorne), Räikkönen po problémech s turbem nasadil i nové MGU-K a MGU-H a oba jezdci Ferrari pak novou elektroniku.

Baterii a elektroniku musel měnit po problémech v Austrálii také Daniil Kvjat. Nové díly bude potřebovat pro Čínu i Jenson Button.

Týmy chtějí šetřit

Obecně ale chtějí někteří výrobci a některé týmy šetřit. Podle Auto Motor und Sport chtějí Renault i Red Bull vydržet s nasazením druhého turba, MGU-H a motoru do Kanady. Komponenty tak budou muset zvládnout 4200 km, což by bylo vloni nemyslitelné.

Důvody jsou jednoduché – v Kanadě má přijít první větší upgrade pohonné jednotky. Přinést by mohl 35 koní.

Týmy, které používají motor Mercedes, pak chtějí bez ohledu na pravidla nasadit v letošní sezóně jen 4 pohonné jednotky. V případě Williamsu, Force Indie a Manoru jsou důvodem úspory. Pokud tým nenasadí pátou pohonnou jednotku, mohl by ušetřit 1,5 milionů euro.

„Peníze za pátý motor budeme raději investovat do auta,“ řekl technický ředitel Williamsu Pat Symonds.

U Mercedesu nepůjde o úspory. Čerstvá pátá pohonná jednotka by mohla být pro obhájce titulů zbraní v souboji s Ferrari… zejména, pokud se budou rudé vozy trápit se spolehlivostí.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Hülkenberg se bojí další termínové kolize F1 s Le Mans

10:02 | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.
21. dubna | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
21. dubna | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
21. dubna | V Barceloně začaly testy F3

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen