Týmy se snaží prodloužit životnost pohonných jednotek

Týmy mohou letos využít pět pohonných jednotek. S přídělem nepochybně někdo nevystačí, takže ke konci sezóny můžeme očekávat penalizace. Na druhou stranu chtějí ale někteří i šetřit.
Týmy se snaží prodloužit životnost pohonných jednotek

Když v Austrálii odstartovala sezóna, měl aktuální kalendář více než 20 závodů. Na tom se od té doby nic nezměnilo, ale i kdyby ano, jezdci už ví, že letos mohou nasadit beztrestně nikoliv 4 ale 5 pohonných jednotek.

Někteří již nasadili nové komponenty. Ve voze Fernanda Alonsa se měnila pohonná jednotka po nehodě v Austrálii (bez ohledu na to, že s vozem jel Vandoorne), Räikkönen po problémech s turbem nasadil i nové MGU-K a MGU-H a oba jezdci Ferrari pak novou elektroniku.

Baterii a elektroniku musel měnit po problémech v Austrálii také Daniil Kvjat. Nové díly bude potřebovat pro Čínu i Jenson Button.

Týmy chtějí šetřit

Obecně ale chtějí někteří výrobci a některé týmy šetřit. Podle Auto Motor und Sport chtějí Renault i Red Bull vydržet s nasazením druhého turba, MGU-H a motoru do Kanady. Komponenty tak budou muset zvládnout 4200 km, což by bylo vloni nemyslitelné.

Důvody jsou jednoduché – v Kanadě má přijít první větší upgrade pohonné jednotky. Přinést by mohl 35 koní.

Týmy, které používají motor Mercedes, pak chtějí bez ohledu na pravidla nasadit v letošní sezóně jen 4 pohonné jednotky. V případě Williamsu, Force Indie a Manoru jsou důvodem úspory. Pokud tým nenasadí pátou pohonnou jednotku, mohl by ušetřit 1,5 milionů euro.

„Peníze za pátý motor budeme raději investovat do auta,“ řekl technický ředitel Williamsu Pat Symonds.

U Mercedesu nepůjde o úspory. Čerstvá pátá pohonná jednotka by mohla být pro obhájce titulů zbraní v souboji s Ferrari… zejména, pokud se budou rudé vozy trápit se spolehlivostí.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Hülkenberg se bojí další termínové kolize F1 s Le Mans

15:59 | Haas přestaví své jezdce pro rok 2021 před koncem sezóny. Podle Steinera maximálně za 2 týdny.
14:51 | Kvalifikace F2: Pole position (za které jsou v F2 body) získal Callum Illot. Schumacher 10., Cunoda 22., Lundgaard 9., Shwartzman 14.
14:09 | Binotto potvrdil, že Sainze nejspíše v lednu posadí do dva roky starého vozu. Racing Point podobný test s Vettelem nechystá. Szafnauer uvedl, že nemají možnost jezdit s dva roky starým vozem.
13:52 | Zatím stále oficiálně nevíme, kdy a kde proběhnou předsezónní testy. Vypadá to ale na na Bahrajn a to 5. až 7. března 2021.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10