Formát kvalifikace se v Monte Carlu nezmění, a proto přetrvávají obavy z konfliktů mezi pomalými a rychlými vozy. Podle ředitele Mercedesu Nicka Frye je jisté, že výsledky některých jezdců ovlivní smůla.
"První část kvalifikace v Monaku bude velmi, velmi těžká, a to pro všechny vozy," řekl šéf McLarenu Martin Whitmarsh. "V tuto chvíli musíme akceptovat, že je tu šest vozů, kterým je těžké se vyhýbat. Jsou řádově o šest až sedm sekund pomalejší. Když se snažíte si vytvořit prostor, jsou za vámi vozy, takže nemůžete zpomalit, a tohle je okruh, kde budete dohánět ostatní vozy a na kterém je pro ty vozy těžké uhnout, i když to chtějí."
Whitmarsh předpokládá, že jezdci v pomalejších vozech budou neustále sledovat zpětná zrcátka, což je bude rozptylovat. Proto podporoval rozdělení první části kvalifikace podle výkonnosti vozů, ale změnu týmy neodsouhlasily jednomyslně, proti byl Lotus.
"Těžké to bylo vždy, ale kvůli většímu počtu vozů a větším rozdílům v rychlostech dojde ke kontroverzím. Jsou tu lidé, a já mezi ně nepatřím, kteří si myslí, že kontroverze a slyšení u stewardů během závodních víkendů jsou zábavné. Já tento názor nesdílím, ale někteří lidé si to myslí," uzavřel Whitmarsh.
Zajímavá bude kvalifikace v Monaku podle Mercedesu, i když Nick Fry zároveň přiznává, že štěstí bude mít na výsledek větší vliv než na jiných tratích. "Zajímavá v Monaku bude ruleta v první části kvalifikace," řekl. "Vím, že všichni mají trochu obavy, ale na druhé straně to bude trochu zajímavé, i když doufáte, že na to nedoplatí váš tým, protože je nevyhnutelné, že na to někdo doplatí."
Obavy svých kolegů sdílí také šéf Red Bullu Racing Christian Horner. Na otázku, zda bude jeho tým na začátku kvalifikace jako první stát v boxové uličce, aby byl co nejdříve na trati, zavtipkoval: "Myslím, že tam budeme kempovat od páteční noci!"
"Je to o zajetí kola, které bude dostatečně čisté, aby vám čas stačil na postup. Bohužel, statistika hovoří jasně, pokud budou všechny vozy na trati, budou mezi nimi rozestupy 140 metrů, a rozdíly v rychlostech jsou mezi nimi velké."
"Nejhorší bude, když přijedete do Rascasse a v každém kole tam bude fronta pěti vozů. Jedna z možností je možná jezdit celých 20 minut a doufat, že zajedete jedno čisté kolo. Nebo si udělat prostor, když pomalejší týmy zajedou do boxů, abyste si zajistili to jedno kolo, které potřebujete."
V Monte Carlu si navíc jezdci budou muset zvyknout na menší úpravy trati, FIA nechala instalovat vyšší obrubníky v Nové šikaně (zatáčka č. 11) a u Plaveckého bazénu (zatáčka č. 16). Mají vozům zabránit ve zkracování průjezdu těmito šikanami. Některé úseky tratě dostaly nový povrch.