Týmy se nestihnou vyjádřit k rozpočtovým stropům včas

FOTA je nezvládne projednat před zasedáním Světové rady.
Týmy formule 1 měly od Maxe Mosleyho čas do včerejšího dne, aby se vyjádřily k výši dobrovolného rozpočtového stropu 30 miliónů liber. Mario Theissen však prozradil, že takový termín nemohly týmy stihnout, vyjádřit se pravděpodobně nezvládnou ani do zasedání Světové rady.

"Budeme o tom jednat v rámci výkonné rady FOTA a odpověď pravděpodobně nebudeme mít před zasedáním Světové rady příští týden," uvedl Theissen pro Autosport.

O rozpočtových stropech se ve formuli 1 diskutovalo již loni a nejedná se o myšlenku, která by narážela na zásadní odpor úplně všech týmů.

"Obecně řečeno si myslím, že je dobré vrátit se k nápadu celkového omezení rozpočtů, o kterém jsme rozsáhle diskutovali před rokem. V tu dobu jsme tento princip podporovali a na tom se nic nezměnilo."

"Kritické je se shodnout na správném čísle, i když musím říct, že v té době nebyly všechny týmy nakloněny rozpočtovému stropu. Takže pokud se to vrátí na stůl, měli bychom se tím vážně zabývat, pokusit se najít shodu na správném čísle a to také máme v úmyslu. Ale to se určitě nedá zvládnout za 24 hodin," uvedl Theissen.

Mezi týmy se v současné době nejvíce hovoří o rozpočtovém stropu ve výši 50 až 70 miliónů liber, ale podle Theissena bude velmi těžké se shodnout na konkrétním čísle, protože existují velmi rozdílné představy u malých a velkých týmů.

"Navíc by bylo moudré shodnout se na postupném zavádění (stropů) v horizontu dvou nebo tří let, místo toho, abychom okamžitě nasadili tvrdé omezení. Potřebujeme citlivý a udržitelný přístup pro existující týmy," dodal Theissen.
Další článek: V Bahrajnu byl na úvod nejrychlejší Lewis Hamilton

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.