Týmy se na návratu sezónního testování neshodnou

Týmy se na návratu sezónního testování neshodnou

Návrh prezidenta FIA Jeana Todta na povolení testování v sezóně zřejmě nebude schválen s platností pro příští rok, protože s ním nesouhlasí všechny stáje.

Todt prohlásil, že se zasadí o návrat testování v průběhu sezóny, které je teď zakázané. Pokud by sehnal souhlas všech týmů, mohl by ho uskutečnit už příští rok, v opačném případě ho bude možné schválit až pro sezónu 2013.

A týmy na toto téma nemají stejný názor. Zatímco Ferrari dlouhodobě usiluje o testování v sezóně, například Red Bull Racing je proti. "Myslím, že teď je to správně," řekl Christian Horner pro Autosport. "Možná bychom mohli jezdit víc v pátek, nebo mít víc sad pneumatik, což by týmy povzbudilo k jezdění s mladými jezdci. Problém s testy je, že jakmile je vrátíte, vrátíte také testovací týmy a roztočí se náklady."

Testy jsou totiž nákladné nejen z hlediska jejich samotné realizace na okruzích, ale také z důvodu nutnosti zaměstnávat tým lidí, který v nich bude pracovat. Závodní týmy jsou v současnosti kvůli dlouhému kalendáři už maximálně vytížené.

"Nechceme to," řekl o sezónních testech provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer. "Proč dělat krok zpátky? Jsou tu jisté zásadní věci, s kterými jsme nesouhlasili, když jsem byl u Hondy, ale s odstupem času si myslím, že jsme se mýlili a Max (Mosley) měl pravdu. Jedna z nich bylo zbavit se kvalifikačních vozů, používali jsme kvalifikační motory. A jaké to byly výdaje. Na co? Na nic."

"Parc fermé. Další důležitá věc, zbavit se nejen kvalifikačních motorů, ale také kvalifikačních vozů. Skvělá věc. Podívané to neublížilo. Motory vydrží déle než dřív. Zásadní věc, která je správně. Převodovky vydrží déle než dřív. Zásadní věc, která je správně. Všechny tyto věci snížily náklady a podívanou nepoškodily. Zákaz sezónního testování šetří hodně peněz. Teď nemáme testovací tým. Co by se stalo, kdybychom sezónní testy vrátili?"

"Už máme 19 nebo 20 závodů a naši lidé jsou velmi vytížení. Teď je požádáte, aby absolvovali ještě další dva nebo tři testy? Znovu byste měli dva týmy, a jakmile máte dva týmy, roztočí se náklady. Proč se vracet tímto směrem? Také k tomu musíte připočítat náklady na testovací kilometr."

Šéf Asociace týmů formule 1 a McLarenu Martin Whitmarsh takové argumenty chápe. "Mnoho týmů by chtělo více testů, ale musíme respektovat také ty malé," uvedl pro Reuters. "Musíme udržet náklady v jistých mezích. Pokud větší týmy začnou testovat, bude to považováno jako znevýhodnění malých týmů, a to by pro tento sport nebylo dobré."

Doporučujeme

Články odjinud