Týmy se na návratu sezónního testování neshodnou

Návrh prezidenta FIA Jeana Todta na povolení testování v sezóně zřejmě nebude schválen s platností pro příští rok, protože s ním nesouhlasí všechny stáje.
Týmy se na návratu sezónního testování neshodnou

Todt prohlásil, že se zasadí o návrat testování v průběhu sezóny, které je teď zakázané. Pokud by sehnal souhlas všech týmů, mohl by ho uskutečnit už příští rok, v opačném případě ho bude možné schválit až pro sezónu 2013.

A týmy na toto téma nemají stejný názor. Zatímco Ferrari dlouhodobě usiluje o testování v sezóně, například Red Bull Racing je proti. "Myslím, že teď je to správně," řekl Christian Horner pro Autosport. "Možná bychom mohli jezdit víc v pátek, nebo mít víc sad pneumatik, což by týmy povzbudilo k jezdění s mladými jezdci. Problém s testy je, že jakmile je vrátíte, vrátíte také testovací týmy a roztočí se náklady."

Testy jsou totiž nákladné nejen z hlediska jejich samotné realizace na okruzích, ale také z důvodu nutnosti zaměstnávat tým lidí, který v nich bude pracovat. Závodní týmy jsou v současnosti kvůli dlouhému kalendáři už maximálně vytížené.

"Nechceme to," řekl o sezónních testech provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer. "Proč dělat krok zpátky? Jsou tu jisté zásadní věci, s kterými jsme nesouhlasili, když jsem byl u Hondy, ale s odstupem času si myslím, že jsme se mýlili a Max (Mosley) měl pravdu. Jedna z nich bylo zbavit se kvalifikačních vozů, používali jsme kvalifikační motory. A jaké to byly výdaje. Na co? Na nic."

"Parc fermé. Další důležitá věc, zbavit se nejen kvalifikačních motorů, ale také kvalifikačních vozů. Skvělá věc. Podívané to neublížilo. Motory vydrží déle než dřív. Zásadní věc, která je správně. Převodovky vydrží déle než dřív. Zásadní věc, která je správně. Všechny tyto věci snížily náklady a podívanou nepoškodily. Zákaz sezónního testování šetří hodně peněz. Teď nemáme testovací tým. Co by se stalo, kdybychom sezónní testy vrátili?"

"Už máme 19 nebo 20 závodů a naši lidé jsou velmi vytížení. Teď je požádáte, aby absolvovali ještě další dva nebo tři testy? Znovu byste měli dva týmy, a jakmile máte dva týmy, roztočí se náklady. Proč se vracet tímto směrem? Také k tomu musíte připočítat náklady na testovací kilometr."

Šéf Asociace týmů formule 1 a McLarenu Martin Whitmarsh takové argumenty chápe. "Mnoho týmů by chtělo více testů, ale musíme respektovat také ty malé," uvedl pro Reuters. "Musíme udržet náklady v jistých mezích. Pokud větší týmy začnou testovat, bude to považováno jako znevýhodnění malých týmů, a to by pro tento sport nebylo dobré."

Další článek: Sauber přijede do Barcelony s výrazně upraveným vozem

19:01 | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.
20. září | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
20. září | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00