Většina letošních vozů si je výkonnostně tak blízko, že inženýři hledají zrychlení v oblastech, které v minulosti považovali za druhořadé.
Symbolem letošní vyrovnanosti se staly druhé části kvalifikací, ve kterých dělí postupovou desítku často jen několik málo desetin sekundy. Sebemenší chyba jezdce má proto velký vliv na umístění, to samé platí pro inženýry.
"Vývojové tempo bude letos opravdu ostré, protože v minulosti jste věci, které znamenaly přínos půl desetiny sekundy, odkládali stranou a věnovali se něčemu jinému. Ale 50 tisícin sekundy je (dnes) jedno místo, takže budete nasazovat věci s čím dál menšími zisky," konstatoval sportovní šéf McLarenu Sam Michael.
Předmětem zájmu se tak stávají oblasti, které dříve byly vedlejší. "Sranda je, že to klade větší důraz na mechaniku, protože aerodynamice se věnujete v každém případě. Z krátkodobého hlediska obvykle mechaniku obětujete aerodynamice, protože znamená zisk jedné desetiny, zatímco z aerodynamiky můžete dostat dvě a půl až tři desetiny. Ale takhle to teď už nebude. Aerodynamika je pořád prvořadá, ale teď si musíte najít čas i na ostatní věci," dodal Michael.