Týmy se dohodly na zákazu zadních křídel s průduchy od příští sezóny

Systémy, které snižují odpor vzduchu zadního křídla pomocí průduchu, budou mít ve formuli 1 jen velmi krátký život. Týmy si odhlasovaly, že vynález McLarenu nebudou příští rok používat.

Hlavním důvodem pro tento krok je bezpečnost. V Barceloně se ukázalo, že různé verze tak zvaného F-potrubí přinášejí komplikace při ovládání vozu. Týmy se snaží kopírovat systém McLarenu jak můžou, ale jsou omezené tím, že různé díly vozu podléhají homologaci a není možné je v průběhu sezóny měnit, v tomto případě jde hlavně o kokpit.

Kopie systému McLarenu jsou proto různě náročné na ovládání a například u Ferrari bylo vidět, že jezdci mají plné ruce práce, aby tok vzduchu na zadní křídlo regulovali podle potřeby zvyšovat maximální rychlost na rovinkách. Tím se snižuje pozornost, kterou věnují samotnému řízení vozu.

McLaren se snažil ostatní týmy přesvědčit, aby nehlasovaly pro zákaz systému, ale neuspěl. Jako další důvody pro zákaz těchto systémů týmy uvedly vysoké náklady na vývoj a malé obecné přínosy, uplatnění v silničním provozu je nemožné.

Doporučujeme

Články odjinud