Týmy se dohodly na nových přeplňovaných čtyřválcových motorech

Diskuze o nových pohonných jednotkách, které do formule 1 přijdou v roce 2013, jsou u konce. Příští týden by FIA měla definitivně schválit čtyřválce o objemu 1,6 litru.
Týmy se dohodly na nových přeplňovaných čtyřválcových motorech

Formule 1 chce jít v oblasti pohonných jednotek cestou, která bude bližší produkci silničních aut. To znamená snižování spotřeby paliva a zelené technologie. Nové motory byly dlouhou dobu plánovány na rok 2013, ale zbývalo určit jejich specifikaci.

FIA od začátku tlačila na snížení počtu válců a objemu, ale v poslední době se automobilky snažily uspět s protinávrhem, který počítal se zachováním osmiválců. Nakonec se všechny strany dohodly, že od roku 2013 budou monoposty F1 pohánět přeplňované čtyřválce o objemu 1,6 litru.

Celkový výkon pohonného ústrojí by měl zůstat stejný jako dnes, tedy zhruba 750 koní, ale otáčky budou jen 10 tisíc ve srovnání s dnešními 18 tisíci za minutu. Samotné spalovací motory mají mít výkon zhruba 600 koní, o zbytek se postarají systémy na rekuperaci kinetické energie.

Podle BBC, která tyto informace přinesla, jsou součástí nových pravidel různá opatření, která mají dva hlavní cíle. Za prvé mají zabránit tomu, aby se některému z výrobců podařilo ostatním uniknout a dosáhnout výrazně lepších výkonnostních parametrů, a za druhé udržet náklady na vývoj v přijatelných mezích. Především jde o omezení zdrojů, které bude možné při vývoji nových agregátů použít, včetně zaměstnanců.

V rámci zelené iniciativy bude v roce 2013 zdvojnásoben výkon systémů na rekuperaci kinetické energie ze současných 60 na 120 kilowattů. V budoucnu by mělo navíc docházet k rekuperaci nejen kinetické energie z brzd, ale také tepelné z výfuků.

Snížení emisí má zajistit nižší spotřeba paliva. Cílem je, aby nové motory spotřebovaly o 50 procent méně pohonných hmot než ty současné. Omezena bude spotřeba přímo pravidly, ale také nepřímo maximální povolenou velikostí nádrže. V dalších letech se počítá s rozvojem systémů přeplňování motoru. Pravidla mají vybízet k co největší efektivitě, aby agregáty dokázaly z jednoho litru paliva vyprodukovat co největší výkon.

Novými pravidly o motorech by se měla zabývat Komise F1 9. prosince a o den později by je definitivně mohla schválit Světová rada.

Diskuze (354) Další článek: Díky prohře Ferrari má formule 1 o problém méně, říká Mosley
26. května | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
26. května | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod Ricciardo