Zřejmě již v Austrálii se uskuteční kvalifikace s několika menšími změnami, které by měly zajistit atraktivnější poslední část.
Minulý týden v Bahrajnu odsouhlasily představitelé týmů formule 1 změnu formátu a alokace pneumatik pro kvalifikace, informoval o tom Auto Motor und Sport.
První část se má zkrátit na 18 minut, Q2 zůstane 15 minutová a poslední část se prodlouží na 12 minut. Tím by se mělo zajistit, že jezdci budou mít čas na dva měřené pokusy v Q3 na každém okruhu.
Další změna se týká pneumatik. Po skončení první části kvalifikace dostane zbývajících 16 jezdců jednu sadu měkčích pneumatik navíc, která nesmí ale být použita už v Q2, až v Q3. Ti, kdo postoupí do poslední části, ji budou muset na konci kvalifikace vrátit, i kdyby ji v Q3 nepoužili. A do závodu budou startovat na směsi, na které zajeli svůj nejlepší čas v Q2.
A ti, kdo z Q2 nepostoupí, si budou moci nechat tuto měkčí sadu pro použití v závodě. Na jedné straně jsou tedy motivováni jezdci z první desítky k jezdění v poslední části, na straně druhé piloti ze začátku druhé desítky (11. až 16. startovní pozice) budou mít v neděli sadu navíc, aby měli větší šance ohrozit ty vpředu.
Tyto změny ale zatím schválily jen týmy. Aby se staly součástí pravidel, musí je ještě schválit Strategická skupina a Světová rada motorsportu FIA.