Šetřit se bude i na převodovkách.
Týmy formule 1 se včera sešly v rámci své asociace (FOTA) v hotelu Heathrow a jednaly o upřesnění a rozšíření dříve dohodnutých úsporných opatření. Konečnou podobu dostalo omezení provozu aerodynamických tunelů, týmy potvrdily závazek dodávat levné motory a přidaly vývoj levných převodovek.
Obecné rysy některých úsporných opatření byly schváleny již v prosinci, ale ve vztahu k sezóně 2009 prezident FIA Max Mosley požadoval upřesnění omezení provozu aerodynamických tunelů, pracovat se v nich podle něj letos mělo jen 8 hodin denně a 5 dní v týdnu. Ačkoliv FOTA ve svém prohlášení neuvedla přesné parametry, oznámila, že bylo schváleno a podepsáno omezení pro aerodynamické testy s platností již pro tento rok.
Max Mosley ve svém lednovém dopise uvedl, že FIA chce v roce 2010 zavést standardizované převodovky dodávané společností XR. FOTA zareagovala dohodou o vývoji a zmrazení levných převodovek pro sezóny 2010 až 2012. Životnost převodovky bude 6 závodů a na prodej bude za 1,5 miliónu eur ročně.
Prezident FIA se stále nevzdal vstupu Cosworthu do F1 na pozici nezávislého dodavatele standardizovaného motoru, na což mu týmy ve svém prohlášení nepřímo odpověděly: "FOTA znovu potvrdila svůj závazek na dodávky motorů za 5 miliónů eur od roku 2010 pro nezávislé týmy, které s touto dohodou vyjádřily souhlas a podpořily ji."
Co se týče dalších možných úsporných opatření, předmětem zkoumání ze strany Technické pracovní skupiny FOTA jsou drahé materiály, dále pak díly a systémy, které nepůsobí jako diferenciační prvek výkonnosti.
Ve svém prohlášení FOTA rovněž deklaruje podporu týmu, který v současnosti ještě vlastní Honda a o jehož záchranu se snaží Ross Brawn s Nickem Fryem.
Stranou iniciativ FOTA nezůstává ani sportovní stránka formule 1, na základě průzkumů veřejného mínění budou týmy jednat o možnostech vylepšení podívané pro diváky.
Jednání se zúčastnily všechny týmy kromě Force India.