Týmy řeší, jak dál naložit s KERS

Diskutují o standardizovaném řešení i možném zákazu.
Týmy formule 1 se v rámci své asociace zabývají budoucností systémů na rekuperaci kinetické energie. Flavio Briatore vede odpůrce KERS, kteří chtějí tento systém zakázat, jinou možností je celé řešení standardizovat.

"V rámci FOTA je mnoho lidí, kteří chtějí KERS zakázat, protože je nákladný a náročný. A já tomu rozumím. Pozice našeho týmu je taková, že když jsme zavedli něco, co je technologicky zajímavé a relevantní pro budoucnost, nebylo by správné od toho ustupovat," řekl šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh pro Autosport.

McLaren uznává, že je KERS velmi nákladnou záležitostí, proto by se podle něj mělo úsilí týmů soustředit na zlevnění této technologie.

Podle prezidenta týmu Toyota Johna Howetta se diskutuje o možnosti zákazu KERS, ale není to hlavní prosazované řešení. "Obecná diskuze se v tuto chvíli vede v tom směru, že bychom se měli pokusit o KERS za dostupnou cenu. Dokud tuto možnost nezavrhneme, bude to ta preferovaná," dodal.

V současnosti se podle Howetta připravuje výběrové řízení na standardizovaný KERS, který by byl dostupný pro všechny týmy.

"Určitě budeme KERS řešit v rámci FOTA," uvedl šéf BMW Sauberu Mario Theissen. "Domluvili jsme se na společném postupu a tím není odstranění KERS. Bylo by dobré o tom diskutovat s FIA, abychom našli společný postoj."

KERS je v současné době diskutabilní i z hlediska přínosů na trati. Týmy s tímto systémem za čelem startovního pole zatím zaostávají a podle Martina Whitmarshe by mohla být řešením úprava pravidel. Pokud by systém například mohl ukládat a následně uvolňovat více energie, zisk v čase na kolo by byl větší.

Jinou možností je navýšení minimální hmotnosti vozů, aby se minimalizovaly negativní dopady integrace KERS do vozu. Whitmarsh se ale domnívá, že tyto návrhy nebudou mít podporu většiny týmů, takže zůstává v tomto ohledu spíše skeptický.
Další článek: McLaren trest akceptuje a Světové radě poděkoval