Týmy Renaultu dostaly zelenou pro využití maximálního výkonu

Týmy Renaultu dostaly zelenou pro využití maximálního výkonu

Dodavatel motorů Renault se dostal do fáze, kdy věří, že vozy s jeho pohonnou jednotkou můžou jezdit naplno. V Austrálii by je nemělo nic omezovat.

Po celé zimní testy jezdily týmy francouzského výrobce s podladěnými pohonnými jednotkami. Důvodem byla snaha minimalizovat technické problémy, což se ani tak moc nedařilo. V Austrálii ale pojedou všichni naplno.

„Co se týče některých věcí, které jsme chtěli mít na voze, byli jsme pozadu, což nám bránilo využívat plný potenciál,“ vysvětloval provozní šéf Renaultu Sport F1 Rémi Taffin Autosportu. „Ale myslím, že teď to máme vyřešené, uvidíme, jak to půjde na maximální výkon.“

Největší problémy měl Renault s řízením motoru, tlakem turba a časováním zapalování. Nasazené úpravy by měly být řešením. „Je třeba říct, že když máte zpoždění, jste pozadu se vším,“ pokračoval Taffin. „Takže nám možná trochu scházely zkušenosti s tím, jak takovou situaci řešit.“

motor1.jpgmotor2.jpg

„Museli jsme být velmi opatrní. V tu dobu jsme neměli pořádný software, aby takovým věcem zabránil. Ale to už mi teď starost nedělá. Dává nám to důvěru ve spolehlivost a taky částečně ve výkonnost.“

Týmy Renaultu musí mimo jiné dohánět trénování startů do závodů, na nějž neměly v testech čas. Taffin dodává, že i když teď z pohledu Renaultu vypadá situace lépe, klidný být nemůže.

„Zlepšuje se to, ale dokud nevyhrajeme, nemáme hotovo. Že máme náskok vůči svému plánu, neznamená, že bychom měli plán měnit nebo snížit cíle. Nebudeme spokojení, dokud nevyhrajeme závod.“

Doporučujeme

Články odjinud