Týmy projednají změnu pravidel: pevné restarty i penalizace za techniku

Týmy projednají změnu pravidel: pevné restarty i penalizace za techniku

Pravidla pro příští rok se možná ještě dost výrazně změní. Auto Motor und Sport informuje o několika bodech, které by se měly ve finále dostat na jednání Strategické skupiny.

Týmy chtějí formuli 1 trochu zjednodušit. V pravidlech stále zůstávají pevné starty po zajetí safety caru. Jakmile by bezpečnostní vozidlo opustilo trať, vozy by se seřadily na startovním roštu podobně jako po zahřívacím kole.

Pravidlo ale nakonec možná nikdy uplatněné nebude. Týmům vadí, že by to bylo nebezpečné, složité a že by ze sebe dělala F1 hlupáky. Přestože má pravidlo zlepšit show, v nejrůznějších anketách jsou fanoušci proti němu.

Výrazných změn by se mohly dočkat penalizace. Týmům vadí, že se dost často rozcházejí pořadí v kvalifikaci a pořadí na startu. Pokud dostane jezdec penalizaci za způsobení velmi vážné nehody o uplynulém závodním víkendu, je to ještě asi v pořádku (takových penalizací je jen několik ročně). Vadí ale penalizace za nasazení převodovky nebo použití šesté části pohonné jednotky. Nově by si mohl jezdec tento trest odpykat během zastávky v boxech. Dostal by penalizaci 5,10 sekund.

Někteří volají také po tom, aby jezdec musel využít stejnou pohonnou jednotku po celý víkend. Dnes je běžné, že mechanici po pátku vymění pohonnou jednotku za novou. Jezdec tréninky absolvuje s kusem, který je na konci své životnosti. Tímto zákazem by bylo možné o něco snížit personál na okruhu.

Zmizet v propadlišti dějin by měly také dvojité body v posledním závodě.

Doporučujeme

Články odjinud