Týmy odmítly celý balíček opatření k usnadnění předjíždění

Týmy odmítly celý balíček opatření k usnadnění předjíždění

V sobotu dopoledne proběhla v Bahrajnu další schůzka zástupců týmů. Tentokrát se sešli techničtí šéfové, kteří řešili předjíždění.

Liberty a FIA sice pracují na pravidlech, které mají usnadnit předjíždění, ale ty uvidíme až v roce 2021. Na sobotní schůzce probrali se zástupci týmů změny, které by začaly platit už v příštím roce. 

Změny se měly týkat předního a zadního křídla. V případě toho předního mělo jít o zjednodušení (zákaz kaskádových prvků). U zadního křídla zase o zvětšení klapky a posílení efektu DRS o cca 5 km/h z dosavadních asi 20 km/h.

Podle Auto Motor und Sport ale všichni kromě Williamsu odmítli veškeré návrhy. Podle nich je rok 2019 pro podobné změny příliš brzy a v roce 2020 už nemají smysl, protože o rok později budou velké změny pravidel.

Ostatní změny prošly už dříve

Už ve čtvrtek ale byly schváleny některé jiné změny a to včetně úpravy minimální hmotnosti.

Příští rok dojde k úpravě minimální hmotnosti. Rozdělí se hmotnost vozu a jezdce. V případě jezdce bude hmotnost (i se sedačkou) 80 kg. Lehčí jezdci budou muset rozdíl dorovnat závažím. Celková minimální hmotnost bude i nadále 733 kg.

Mělo by také dojít také k menším změnám v oblasti technických pravidel – dochází například ke snížení výšky výfuků, které navíc nesmí mířit nahoru. FIA chce zabránit, aby týmy foukaly výfukové plyny na zadní křídlo kvůli zvýšení přítlaku. Měnit se naopak nebudou žraločí ploutve, které zůstanou takové, jaké jsou nyní.

FIA si chce také posvítit na testy úchytů nosu a to v reakci na loňský start GP Singapuru, kde po kolizi přišly ferrari o nosy více než snadno. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson 

Doporučujeme

Články odjinud