Nová pravidla mají nejen zlevnit pohonné jednotky, přinést lepší zvuk a sblížit pohonné jednotky výkonnostně ale také zajistit pohonné jednotky pro všechny.
Pokud by některý z týmů zůstal bez pohonné jednotky pro další sezóny, vstoupí do hry FIA jako určitý moderátor. Výrobce, který dodává nejmenšímu počtu týmů, pak bude nucen dodat pohonné jednotky tomuto týmu. Pokud by více výrobců dodávalo stejnému počtu týmů, rozhodne losování.
Motorsport.com uvádí zajímavé důsledky. Tým by pak totiž nesměl výrobce veřejně kritizovat. Jeden z šéfů týmů to vtipně označil za „Red Bull doložku.“
Samozřejmě existují podmínky, kdy výrobce může odmítnout některému z týmů dodávat. Jedná se o sponzorskou kolizi, nutnost dodávat konkurenční automobilce nebo subjektu, se kterým by případná spolupráce mohla poškodit dobré jméno výrobce – třeba z toho důvodu, že byl vyšetřován kvůli praní špinavých peněz apod.
Zajímavé je, že týmy budou muset výrobci platit do značné míry předem. Částka bude rozdělena do čtyř splátek:
25 % musí být zaplaceno v den podpisu kontraktu
25 % musí být zaplaceno do 30. října předešlého roku
30 % musí být zaplaceno před začátkem sezóny
20 % musí být zaplaceno před pátým závodem
Foto: Getty Images / Clive Mason, Robert Cianflone, Mark Thompson