FIA vydala technickou směrnici, která by mohla některým týmům zkomplikovat vývoj vozu pro příští rok.
FIA se domnívá, že některé týmy v letošní sezóně navrhly geometrii zavěšení kol a zavěšení takovým způsobem, aby při jízdě v zatáčce došlo ke snížení přední výšky vozu. To má samozřejmě vliv na aerodynamiku a přilnavost. Federace se snaží tyto postupy omezit novou technickou směrnicí.
Téma bylo diskutováno na setkání technických šéfů týmů 21. listopadu v Londýně a zaneseno do nové technické směrnice. Změna výšky pod zámkem řízení může být nyní maximálně 5 mm. Podle Autosportu se nové opatření nelíbí Red Bullu, naopak Ferrari podporovalo přísnější omezení.
„V průběhu sezóny bylo zřejmé, že některé týmy navrhovaly systémy zavěšení a řízení ve snaze změnit přední výšku vozu,“ řekl Charlie Whiting.
Podle Whitinga je samozřejmě jasné, že k určité změně výšky dojít musí, ale „předpokládáme, že u některých systémů to bylo daleko od náhodných změn výšek.“
FIA má páky, jak podobné věci zakázat. Může vyjít z rozhodnutí Mezinárodního odvolacího soudu FIA z roku 1993, který se týkal vlivu zavěšení na aerodynamiku.
V pravidlech je uvedeno, že „jakýkoliv systém auta, zařízení nebo postup, který využívá pohyb jezdce jako prostředek ke změně aerodynamických vlastností auta, je zakázán.“
Autosport se odvolává na jeden z týmů, který si myslí, že to FIA stejně nedokáže kontrolovat. „Je to jen názor FIA. Není to skutečný ‘zákon’. Nic se nezmění.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson