Týmy našly fígl, jak snížit výšku přední části vozu. FIA jim to zatrhne

FIA vydala technickou směrnici, která by mohla některým týmům zkomplikovat vývoj vozu pro příští rok.
Týmy našly fígl, jak snížit výšku přední části vozu. FIA jim to zatrhne

FIA se domnívá, že některé týmy v letošní sezóně navrhly geometrii zavěšení kol a zavěšení takovým způsobem, aby při jízdě v zatáčce došlo ke snížení přední výšky vozu. To má samozřejmě vliv na aerodynamiku a přilnavost. Federace se snaží tyto postupy omezit novou technickou směrnicí.

Téma bylo diskutováno na setkání technických šéfů týmů 21. listopadu v Londýně a zaneseno do nové technické směrnice. Změna výšky pod zámkem řízení může být nyní maximálně 5 mm. Podle Autosportu se nové opatření nelíbí Red Bullu, naopak Ferrari podporovalo přísnější omezení.

Kolik zaplatily týmy za zápisné pro rok 2018?

Kolik zaplatily týmy za zápisné pro rok 2018?

„V průběhu sezóny bylo zřejmé, že některé týmy navrhovaly systémy zavěšení a řízení ve snaze změnit přední výšku vozu,“ řekl Charlie Whiting.

Podle Whitinga je samozřejmě jasné, že k určité změně výšky dojít musí, ale „předpokládáme, že u některých systémů to bylo daleko od náhodných změn výšek.“

FIA má páky, jak podobné věci zakázat. Může vyjít z rozhodnutí Mezinárodního odvolacího soudu FIA z roku 1993, který se týkal vlivu zavěšení na aerodynamiku. 

V pravidlech je uvedeno, že „jakýkoliv systém auta, zařízení nebo postup, který využívá pohyb jezdce jako prostředek ke změně aerodynamických vlastností auta, je zakázán.“ 

Autosport se odvolává na jeden z týmů, který si myslí, že to FIA stejně nedokáže kontrolovat. „Je to jen názor FIA. Není to skutečný ‘zákon’. Nic se nezmění.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (25) Další článek: Massa chtěl odpověď před Brazílií, proto není mezi kandidáty, říká Lowe
18:16 | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
18:06 | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.
16:58 | Verstappen mění převodovku. Odstartuje z 18. místa
15:13 | Pětkrát se o titulu mistra světa rozhodlo na americké půdě. Bude to dnes pošesté? Závod začíná ve 20:10. 1959: Brabham 1970: Rindt 1974: Fittipaldi 1977: Lauda 2015: Hamilton

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018