Týmy mohou zůstat v klidu, žádné bobtnání pirellek nebude

Týmy mohou zůstat v klidu, žádné bobtnání pirellek nebude

Ještě před letní přestávkou to vypadalo, že Pirelli plánuje zvětšení pneumatik pro příští rok, což by se bylo bývalo velice líbilo stáji Mercedes GP.

Jak jsme před časem informovali, Mercedes si pro příští rok přál širší zadní pneumatiky, které by mimo jiné mohly lépe snášet energie vytvářené silnějšími motory s většími kroutícími momenty. Má se za to, že Mercedes je navíc ve vývoji turbomotoru daleko před ostatními. Také Pirelli bylo nakloněno změnám rozměrů zadních pneumatik - šířka měla narůst o 20mm na celkem 400mm, zvětšen měl být i průměr, a to ze 660mm na 690mm.

V diskuzích o těchto změnách se ovšem deset z jedenácti týmů postavilo proti návrhu. Není zřejmě překvapením, že jedinou stájí, která měla mít jiný názor, byl právě Mercedes. Týmy se podle zdrojů ve společnosti Pirelli nemusí obávat, že na poslední chvíli musí překopávat design vozů pro příští rok, rozměry pneu tak zůstanou stejné. 

Mark Gillian, bývalý zaměstnanec stáje Williams, k tomu na blogu Jamese Allena uvedl následující:

"Je to vážně netriviální situace. Na jednu stranu můžete sympatizovat s Pirelli - nikdo neví, jak se s novými pravidly bude v průběhu příští sezony vyvíjet aerodynamika. V porovnání s letošním rokem bude tempo vývoje hodně skokové. Vozy budou zrychlovat a narůstat budou i energie při projíždění zatáčkami. Pirelli se tomu musí přizpůsobit. Víme, jak velké skoky v rychlosti vozy zažívaly třeba v éře foukaných difuzorů. 

Na druhou stranu nesmíme zapomenout na to, že to poslední, co by si teď týmy přály, by byla nutnost změnit téměř hotové návrhy šasi pro sezonu 2014. Spousta práce v některých oblastech by musela být zahozena a začínalo by se od začátku. Nezbývalo by na to moc času, když v lednu už musí být šasi vyrobené a připravené na testy. Navíc tu je problém navýšení nákladů.

Nikdo nechce vidět defekty pneumatik, a tak si Pirelli potřebuje udělat rezervy."

Větší pneumatiky by týmům nadělaly mnoho vrásek už třeba z toho důvodu, že by musely změnit konfigurace větrných tunelů. Veškeré nové procedury by si vyžádaly mnoho času i prostředků. V neposlední řadě by se vůz s větší světlou výškou choval o poznání jinak.

Doporučujeme

Články odjinud