Týmy mohou namontovat zrcátka na svatozář

Týmy mohou namontovat zrcátka na svatozář

Týmy budou moci při splnění všech pravidel umístit zpětná zrcátka na svatozář.

Zpětná zrcátka jsou kvůli hmotnosti co nejmenší. Jezdci si proto často stěžují, že skoro nic nevidí.

Se zrcátky si také rádi hrají aerodynamici, kteří by je sice nejraději zrušili, ale když už na voze jsou, snaží se je využít pro aerodynamické účely. Nejdál šlo v tomto ohledu letos Ferrari. Více se dočtete v technické analýze současného vozu.

FIA nyní podle Motorsport.com týmům umožní, aby umístili zrcátka na svatozář. Stále ale musí splnit daná pravidla, která definují například teoretický box, ve kterém se musí nacházet. Rozměry jsou i nadále minimálně 150 x 50 mm.

Zrcátka také musí projít testem viditelnosti. Jezdec musí přečíst čísla nebo písmena na desce za vozem.

Týmy také budou muset prokázat, že uchycení zrcátka ke svatozáři je bezpečné. Nejde ani tak o to, že by zrcátko za jízdy upadlo (i to se stává), ale spíše o pevnost, která zaručí, že nebude za jízdy vibrovat, což samozřejmě snižuje jeho funkci. 

Zrcátko nesmí být připevněné současně na svatozář i šasi, protože by to znesnadnilo odstranění svatozáře v případě nehody.

Problém může také nastat u kamer v zrcátku. FIA nebude akceptovat, aby svatozáří procházel kabel. Pokud FOM požádá tým, aby kameru do zrcátka umístil, bude muset být celé zrcátko přemístěno jinam.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud