Týmy mají velký problém: FIA si vzpomněla, že FRIC je nelegální

Charlie Whiting dnes rozeslal týmům email, po jehož přečtení se mnoha inženýrům a technickým ředitelům protáhl obličej.
Týmy mají velký problém: FIA si vzpomněla, že FRIC je nelegální

FRIC alias Front-and-Rear Interconnected Suspension je systém propojení předního a zadního zavěšení kol. Jako první ho zavedl v roce 2008 Renault, k dokonalosti nebo řekněme na vyšší úroveň ho měl dostat Mercedes. Obecně se ale předpokládá, že ho využívají všechny větší stáje. 

Podle FIA je ale většina řešení nelegální a je v rozporu s článkem 3.15 technických pravidel. Tento článek popisuje zákaz pohyblivých aerodynamických zařízení. Hlavním úkolem FRIC je stabilizace světlé výšky prostřednictvím minimalizování naklánění vozu při brzdění a v zatáčkách. Jinými slovy: dochází k zlepšování v oblasti aerodynamiky.  

Klepněte pro větší obrázek

FIA si proto na FRIC posvítí a to už za týden při Velké ceně Německa. 
Brambor nemusí být na první pohled tak horký, pokud by se týmy shodly, mohl by zákaz používání FRIC začít platit až příští rok. Důležité je ale slovo „pokud“.

Je totiž nutná shoda všech týmů, což v klubu piraň, není nikdy snadné. Pokud si bude některý tým myslet, že jeho verze FRIC není dokonalá, mohl by návrh na shodu vetovat. Pro Mercedes, který ze systému údajně těží nejvíce, by to byl zásadní problém. 
 

Diskuze (74) Další článek: Boullier: Doma jsme nebyli dost dobří
18:22 | Podle Sirotkina je nové přední křídlo Williamsu krokem vpřed.
17:40 | Vypadá to, že by jezdci v Německu mohli mít problém s puchýři, ale v neděli bude možná o něco chladněji.
13:16 | Alonso: Kdo je ten Renault přede mnou? Inženýr: Hülkenberg Alonso: Amatér!
11:47 | Ricciardo nasadil nový MGU-K, baterii a elektroniku. Čekají ho penalizace.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10