Týmy mají velký problém: FIA si vzpomněla, že FRIC je nelegální

Charlie Whiting dnes rozeslal týmům email, po jehož přečtení se mnoha inženýrům a technickým ředitelům protáhl obličej.
Týmy mají velký problém: FIA si vzpomněla, že FRIC je nelegální

FRIC alias Front-and-Rear Interconnected Suspension je systém propojení předního a zadního zavěšení kol. Jako první ho zavedl v roce 2008 Renault, k dokonalosti nebo řekněme na vyšší úroveň ho měl dostat Mercedes. Obecně se ale předpokládá, že ho využívají všechny větší stáje. 

Podle FIA je ale většina řešení nelegální a je v rozporu s článkem 3.15 technických pravidel. Tento článek popisuje zákaz pohyblivých aerodynamických zařízení. Hlavním úkolem FRIC je stabilizace světlé výšky prostřednictvím minimalizování naklánění vozu při brzdění a v zatáčkách. Jinými slovy: dochází k zlepšování v oblasti aerodynamiky.  

Klepněte pro větší obrázek

FIA si proto na FRIC posvítí a to už za týden při Velké ceně Německa. 
Brambor nemusí být na první pohled tak horký, pokud by se týmy shodly, mohl by zákaz používání FRIC začít platit až příští rok. Důležité je ale slovo „pokud“.

Je totiž nutná shoda všech týmů, což v klubu piraň, není nikdy snadné. Pokud si bude některý tým myslet, že jeho verze FRIC není dokonalá, mohl by návrh na shodu vetovat. Pro Mercedes, který ze systému údajně těží nejvíce, by to byl zásadní problém. 
 

Diskuze (74) Další článek: Boullier: Doma jsme nebyli dost dobří
10:48 | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.