Týmy mají problém, nemají nové pneumatiky pro testování v tunelu

Týmy dosud nemají pneumatiky pro vývoj v aerodynamickém tunelu. Příští rok mají být přitom jejich rozměry úplně jiné.
Týmy mají problém, nemají nové pneumatiky pro testování v tunelu

Příští rok by mělo dojít k velkým změnám, které mají přinést až o pět sekund rychlejší vozy. Kromě velké revoluce v oblasti aerodynamiky se mají také zvětšit šířky kol.

Pneumatiky pochopitelně ovlivňují proudění vzduchu okolo vozu, takže jejich rozměry mají velký vliv na aerodynamiku a při vývoji vozu je nutné s tím počítat.

Pirelli dodává týmům speciální pneumatiky pro vývoj v aerodynamickém tunelu (kde se pracuje se zmenšeným modelem vozu).

Podle Motorsport.com ale Pirelli zatím nedodalo týmům verzi pro rok 2017.

Není to proto, že by italský výrobce nestíhal. Paul Hembery potvrdil, že „fyzicky jsou připravené“. 

Na vině je fakt, že dosud nebyla podepsána smlouva mezi FIA a Pirelli o dodávání pneumatik pro léta 2017 až 2019. Ecclestone přitom potvrdil prodloužení smlouvy již vloni při Grand Prix Ruska.

Týmy jsou tak nyní odkázány pouze na simulace CFD, kde si pochopitelně vytvoří cokoliv, co potřebují – rozměry pneumatik jsou již dány.

Není úplně jasné, co přesně blokuje podpis smlouvy. V zákulisí se ale jedná především o tom, jakým způsobem bude vůbec Pirelli své nové pneumatiky testovat. Na stole byla možnost, že je nasadí na některý ze starých vozů s motorem V8. Kromě toho ještě stále probíhají diskuse o pravidlech pro příští rok – skončit mají do konce dubna.

F1 2017 – zjednodušená verze

Podrobnější verze na FB techF1LES

  Nyní 2017
Pneumatiky Šířka předních: 245 mm, zadních: 325 mm Šířka předních: 305 mm, zadních: 405 mm
Nápravy Šířka 1800 mm (plus mínus 5 %) 2000 mm (plus mínus 10 %)
Přední křídlo Rozpětí: 1650 mm Rozpětí: 1800 mm
Zadní křídlo Šířka: 750 mm, výška: 950 mm Šířka: 950 mm, výška: 800 mm
Podlaha Šířka 1300 až 1400 mm Šířka: 1400 až 1600 mm
Difuzor  125 mm vysoký, 1000 mm široký 175 mm vysoký, 1050 mm široký
Karosérie Maximální šířka: 1400 mm Maximální šířka: 1600 mm
Hmotnost 702 kg 722 kg + pneumatiky (odhad 5 kg)

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Merhi bude letos závodit za Manor ve WEC

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10