Před klíčovým zasedáním Světové rady motorsportu FIA, která bude rozhodovat o budoucnosti formule 1, vyjádřily některé týmy své obavy.
McLaren, Mercedes, Force India, Sauber, Marussia, Caterham a HRT se písemně obrátily na prezidenta FIA Jeana Todta a vysvětlily, v čem vidí problémy.
V první řadě se jim nelíbí, že by v budoucnu měla být v 18členné Komisi F1 zastoupena jen polovina týmů. "Týmy akceptují, že může být třeba přehodnotit složení a činnost Komise F1, ale nepřejí si snížit autoritu týmů v takovém fóru," cituje z dopisu Autosport.
"Ve vztahu ke změněné Komisi F1 od roku 2013 vyvolává u týmů obavy návrh, podle něhož by se počet týmů snížil z dvanácti na pouhých šest. Zachování statusu quo je preferovanou možností."
Další starosti dělá týmům plánované zvýšení poplatků za účast v šampionátu. FIA by ráda inkasovala za každý získaný bod, což by některým stájím dramaticky zvedlo náklady.
"V době, kdy FIA a týmy aktivně pracují na snižování nákladů, si týmy přejí zopakovat svoji obavu z tak vysokého navýšení. Navíc poplatky týmů a superlicence jezdců by měly zůstat oddělené, neměly by se spojovat."
V oblasti nákladů týmy také prosazují novou verzi Dohody o omezení zdrojů (RRA), nad kterou by měla dohled FIA.
"Víme, že 10 současných účastníků šampionátu (týmů) hlasovalo pro implementaci FIA RRA v roce 2013 a že zde byla jednomyslná podpora pro FIA RRA omezující náklady na šasi a motor v roce 2014."
"Za těchto okolností chceme podpořit plnou implementaci RRA pro šasi a pohonné jednotky v roce 2014 a dobrovolnou RRA pro šasi implementovanou FIA v roce 2013."
Světová rada motorsportu zasedá v pátek.