Minimální hmotnost vozu s jezdcem, bez paliva ale s pneumatikami je 798 kg. Pokud FIA naměří například 810 kg, tak je to samozřejmě v souladu s pravidly. Žádná maximální hmotnost stanovena není. Pro tým to však znamená desetiny na kolo.
Podle Motorsport.com už některé týmy přikročily k odstranění barvy. Přestože to na první pohled není vidět, na voze je v určitých částech jen čistý karbon. Týká se to McLarenu, který okolo airboxu po prvních testech „zčernal“ nebo Astonu Martin, který odstranil barvu ze spodní části bočnic.

Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Hmotnost barvy nemusí být vůbec zanedbatelná. Rozdíl mezi lesklou a matnější může být 2 až 3 kg (ve prospěch matné). Gary Anderson kdysi odhadoval, že žlutá barva na Jordanu měla 7 kg.
V případě současných spíše kosmetických změn designu vozů jde ale o menší hodnoty.
„Hmotnost je velký, velký problém,“ řekl technický šéf Astonu Martin Andy Green. „Tato auta jsou těžká a dostat se na regulovanou hmotnost je problém. Prošli jsme celé auto odpředu dozadu a odstranili jsme lak, kde se dalo. Myslím, že jsme celkem ušetřili asi 350 gramů.“
Toto Wolff uvedl, že největší problémy s hmotností má jeho tým a Red Bull. „A pak jsou některé, které jsou na dané hmotnosti nebo těsně nad ní. To je docela výhoda nebo pro druhé nevýhoda v čase na kolo.“
„Myslím, že pro nás rozhodně existuje prostor pro zlepšení a odstranění některých částí, které máme na autě a které jsou příliš těžké.“